خبرگزاری کار ایران

پیشرفت ۴۵ درصدی خط انتقال آب دریا به کرمان و رفسنجان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۹۳۱

وزیر نیرو ضمن اشاره به پیشرفت ۴۵ درصدی خط انتقال آب دریا به شهر‌های کرمان و رفسنجان، افزود: خط انتقال آب دریا تا شهر‌های سیرجان، زرند و انار ادامه می‌یابد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، علی اکبر محرابیان گفت: صبح امروز طرح آبرسانی به شهر‌های بم و بروات از سد نساء به طول ۵۷ کیلومتر به همراه ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۹۷۰ لیتر در ثانیه، تصفیه‌خانه به ظرفیت ۲۵۰ لیتر در ثانیه، دو مخزن ۱۰ هزار و ۵۰۰۰ مترمکعبی و ۴۰ کیلومتر خط برق این پروژه به بهره برداری رسید.

وزیر نیرو در ادامه افزود: در فاز توسعه‌ای این طرح شهر‌های فهرج، ریگان و نرماشیر و ۱۴۲ روستای مسیر  از آب شرب سد نساء برخوردار خواهند شد.

وی همچنین ضمن اشاره به افتتاح طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر سیرجان بیان کرد: این پروژه شامل ۳۷۰ کیلومتر خطوط جمع‌آوری، ۷ کیلومتر خط انتقال و تصفیه‌خانه مدرن به ظرفیت ۲۶ هزار و ۵۵۰ مترمکعب در شبانه‌روز است.

محرابیان در رابطه با دیگر پروژه‌های افتتاح شده در استان کرمان گفت: در حوزه برق نیز چند خط انتقال و پست‌ برق و طرح‌های برق رسانی به روستا‌ها به بهره برداری رسید.

وزیر نیرو اضافه کرد: بعد از ظهر امروز با حضور رئیس جمهور واحد گازی نیروگاه فولاد بوتیای کرمان که یک نیروگاه کلاس F و دارای بالاترین راندمان تولید برق است، افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به بازدید رئیس جمهور از دیگر طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی استان کرمان ادامه داد: تصمیمات بسیار خوبی برای تأمین آب برای نقاط مختلف استان اتخاذ شد.

محرابیان اضافه کرد: در قالب طرح جهاد آبرسانی که تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت داشته است و پیشرفت این طرح در استان کرمان نیز قابل توجه است، مشکلات آبی نقاط مختلف کشور را روستا به روستا و شهر به شهر پیگیری می‌کنیم.

وزیر نیرو در ادامه سخنان خود به پروژه انتقال آب از دریای عمان به استان کرمان نیز اشاره کرد و در این باره گفت: از مسیر آب شیرین کن و خط انتقال آب دریا نیز برای شهر‌های کرمان و رفسنجان برنامه ریزی شده است و بهمن ماه سال گذشته کلنگ عملیاتی این طرح به زمین خورد.

وی در همین رابطه افزود: تاکنون ۶۴ کیلومتر از این خط با پیشرفت حدود ۴۵ درصدی اجرا شده است و تا پایان سال به صورت کامل به مرحله بهره برداری می‌رسد.

محرابیان با اشاره به اضافه شدن چند شهر دیگر به مقاصد خط انتقال آب دریا در استان کرمان بیان کرد: در این بازدید تصمیم گیری شد که این طرح برای شهر‌های سیرجان و زرند و انار نیز ادامه پیدا کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز