خبرگزاری کار ایران

تأکید مصر و هند بر افزایش مبادلات تجاری به ۱۲ میلیارد دلار

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۰۰۴

نخست وزیر هند در دیدار با همتای مصری خود بر تعهد کشورش به ارتقای روابط دو کشور به سطح روابط راهبردی تأکید کرد.

به گزارش ایلنا از «الیوم السابع»، بر اساس بیانیه هیئت دولت مصر، «ناریندرا مودی» نخست‌وزیر هند، که در رأس هیئتی بلندپایه به قاهره سفر کرده در دیدار با همتای مصری خود «مصطفی مدبولی» تأکید کرد که هند متعهد به ارتقای روابط با مصر به سطحی تازه است.

وی در این دیدار تأکید کرد که مصر شریک مهم هند است و دو کشور در مسیر تحقق هدف افزایش مبادلات تجاری دوجانبه به 12 میلیارد دلار ظرف 5 سال آینده گام برمی‌دارند.

مودی افزود که هند از منابع مهم سرمایه‌گذاری خارجی در مصر است و فقط در 6 ماه اخیر شرکت‌های هندی 170 میلیون دلار در مصر سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

نخست وزیر مصر نیز در این دیدار تأکید کرد که سفر نخست‌وزیر هند در ادامه سفر «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر به هند در ژانویه 2023 انجام شده که در آن دو کشور ارتقای روابطشان به سطح شراکت راهبردی را اعلام کردند.

او گفت که مبادلات تجاری مصر و هند به 7 میلیارد دلار رسیده و دو کشور با جدیت برای افزایش آن به 12 میلیارد دلار تلاش می‌کنند.

مدبولی افزود که مصر در پی تحکیم روابط راهبردی دو کشور در عرصه مبادله کالاهای اساسی هستند و به خصوص امیدوار است که هند صادرکننده اصلی گندم مصر باشد.

نخست وزیر مصر ادامه داد که شرکت هواپیمایی این کشور نیز به زودی علاوه بر مسیر پروازی قاهره ـ بمبئی، به زودی پروازهای قاهره ـ دهلی نو را آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز