خبرگزاری کار ایران

صفایی خبر داد:

اعمال تخفیف ٨٠ درصدی به سوخت شناورهای مسافری/ به توافقات عالی با روسیه رسیدیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۲۹۷

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از اعمال تخفیف ۸۰ درصدی سوخت به کشتی‌های مسافربری به مقصد کشورهای خارجی خبر داد و تاکید کرد: در حال حاضر خطوط دریایی بین بندرعباس و بندر شارجه و همچنین خرمشهر و کشور عراق وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی اکبر صفایی در نشست خبری نمایشگاه حمل و نقل با اشاره به میزان عملکرد تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بنادر کشور گفت: از ابتدای سال تاکنون، تخلیه کالاهای اساسی به میزان ۱۷.۹ میلیون تن رسیده و در حال حاضر، ۸.۴ میلیون تن کالای اساسی در بندر موجود است. 

وی با بیان اینکه در مدت زمان مذکور، یک میلیون و ۸۳۵ هزار TEU کانتینر تخلیه و بارگیری شده که رشد هشت درصدی داشته است، اظهار داشت: همچنین عملکرد سازمان در تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی ۱۵۶ میلیون و ۷۱۴ هزار تن بوده که در این بخش هم شاهد رشد پنج درصدی هستیم.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، تعداد شناورهای ورودی به بنادر کشور به غیر از شناورهای سنتی ۵۶ هزار و ۸۳۴ فروند بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد شش درصدی دارد، تصریح کرد: همچنین ۱۱ میلیون و ۹۷۶ هزار نفر سفر دریایی داشتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد رشد داشته که این رشد به دلیل حذف محدودیت‌های کرونایی است.

صفایی درباره کانتینرهای خارجی متروکه شده خاطرنشان کرد: تعدادی کانتینرهایی به عنوان مکانی برای استراحت یا برای موضوعات دیگر مورد استفاده قرار می‌گرفته که این کانتینرها بی‌صاحب و بی‌مالک محسوب می‌شود که این تعداد کانتینر، تعیین تکلیف شدند اما باید توجه داشت که کانتینر به عنوان یک ظرف قابل متروکه‌سازی نیست.

وی با بیان اینکه به دنبال تعیین تکلیف قرارداد بلندمدت با اپراتور هندی در بندر شهید بهشتی چابهار هستیم، ابراز داشت: کارگروهی مشترک برای انعقاد قرارداد بلندمدت تشکیل شده که هفته آینده تیم مذاکره‌کننده ایرانی برای تعیین تکلیف نهایی قرار بلندمدت ایران عازم هند می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به توجه دولت به بنادر شمالی کشور بیان کرد: در حال حاضر بنادر شمالی ظرفیت ۳۵ میلیون تنی دارند. اخیرا هشت فروند کشتی چند منظوره به ظرفیت بنادر شمال کشور اضافه شد و هشت فروند هم در دست ساخت است. ساخت چهار فروند هم در شرکت کشتی‌سازی داخلی در حال اجرا است.

صفایی درباره پروژه‌های همکاری ایران و روسیه یادآور شد: توافقاتی با کشور روسیه داشتیم که این موارد بسیار عالی هستند اما هنوز هیچ یک از این توافقات به قرارداد ختم نشده و امیدواریم در این مسیر تعجیل شده و هر طرف ایران و روسیه از این ظرفیت بهره‌مند شوند. همچنین در مذاکرات اخیر ایران و چین به توافقات بسیار مثبتی در حوزه دریایی پرداخته‌ایم. 

وی با بیان اینکه تا پایان سال ۳۲ هزار و ۵۴۲ میلیارد ریال پروژه در سازمان بنادر افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: علمیات اجرایی پروژه‌هایی به ارزش ۳۲ هزار و ۸۸۸ میلیارد ریال آغاز خواهد شد و ۳۳ هزار میلیارد ریال در سال جاری سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ثبت شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از اعمال تخفیف ۸۰ درصدی سوخت به کشتی‌های مسافربری به مقصد کشورهای خارجی خبر داد و گفت: در حال حاضر خطوط دریایی بین بندرعباس و بندر شارجه و همچنین خرمشهر و کشور عراق وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز