خبرگزاری کار ایران

معاون‌ وزیر اقتصاد در پاسخ به ایلنا:

وزارت اقتصاد مخالف پرداخت تسهیلات به مسکن نیست/ پرداخت وام به مردم در بانک‌ها متوقف نشده‌ است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۳۴۳

معاون‌ وزیر اقتصاد اظهار داشت: هیچ اقدامی در نظام بانکی متوقف نشده‌است و بانک‌ها با تامین مالی تعهدات خود را ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس حسینی در حاشیه بیست و نهمین همایش ملی و دهمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه با بیان اینکه با توجه به همزمانی ارایه بودجه و برنامه هفتم توسعه اصلاح برخی از قوانین بیمه‌ای ضرورت دارد، اظهار داشت: در تدوین بودجه و  برنامه هفتم توسعه فرصتی برای اصلاح قوانین بیمه و ارایه خدمات بهتر به مردم ایجاد شده‌است و اصلاحات قوانین بیمه کارگروهی در دولت با نمانیدگان وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه و سایر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط  تشکیل شده و با همراهی این دستگاه ها تلاش داریم مسیر خدمت به مردم را بهتر کنیم. 

وی ادامه داد: یکی از چالش های حوزه صنعت بیمه که نیاز به اصلاح دارد موضوع دغدغه در بیمه شخص ثالث است و درآمدهای حاصل از آن باید صرف همین موضوع شود و نباید از حوزه بیمه خارج شود.

معاون امور بانکی وزارت اقتصاد در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به بخش مسکن و پروژه نهضت ملی مسکن به طوریکه به گفته نمایندگان مجلس میزان پرداخت تسهیلات بانک‌ها به غیر از بانک مسکن به این بخش نزدیک به صفر بوده‌است، گفت: وزارت اقتصاد به هیچ وجه مخالف پرداخت تسهیلات به بخش مسکن نیست و سیاست‌های وزارت اقتصاد در جهت پیگیری ارایه تسهیلات به پروژه نهضت ملی مسکن است. 

حسینی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات براساس فرایندی که طی می‌شود، پرداخت خواهد شد، افزود: در حال حاضر بانک مسکن به عنوان بانک تخصصی به تعهدات خود در بخش مسکن پایبند بوده و به اجرا رسانده‌است. این فرایند از ثبت نام و درخواست متقاضیان شروع می‌شود و متقاضیان باید پرداخت بهای خود را به واریز کنند و پس از آن در مرحله بعد این درخواست تسهیلات به شبکه بانکی اعلام شود و هر جایی که درخواست به شبکه بانکی اعلام شده بانک‌ها خدمات مرتبط را انجام دادند.

معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: تسهیلات به بخش‌خای اقتصاد طبقه‌بندی شده است اما برای مثال برخی از تسهیلات که در طبقه صنعت قرار گرفته و ثبت شده باید به طبقه تعاونی مسکن ارایه شود از این رو این طبقه بندی نیاز به اصلاح دارد . 

وی همچنین درباره انتقاد از شبکه بانکی مبنی بر عدم ارایه تسهیلات به مردم اظهارداشت: هیچ اقدامی در نظام بانکی متوقف نشده‌است و بانک‌ها با تامین مالی تعهدات خود را ایفا می‌کنند. 

حسینی گفت: روند پرداخت تسهیلات تا پایان سال ادامه دارد و میزان پرداخت‌ها هم از سال گذشته بیشتر خواهد شد. 

معاون امور بانکی وزیر اقتصاد تاکید کرد: طبق قانون بانک مرکزی اخذ سپرده برای پرداخت سپرده ممنوع است و تمام بانک های دولتی هم این قوانین را رعایت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز