خبرگزاری کار ایران

سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد تومانی سازمان بنادر در جاسک

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۲۹۷

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از اختصاص ۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ساخت برج کنترل و تجهیزات دریایی در بندر جاسک خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی؛ علی اکبرصفایی در سفر خود به هرمزگان گفت: تقویت مباحث بین‌المللی در تجارت خارجی و دریابُرد و توجه به بنادر کوچک برای پویایی و تمرکز بر کمک به اقتصاد مردم محلی از اهداف این سفر است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت استراتژیک بندر کوه مبارک افزود: در سواحل مکران مطالعات اقتصادی و مطالعات مربوط به جانمایی بندر انجام شده و امیدواریم با مصوبه هیأت دولت برای تخصیص اراضی از وزارت نفت، به زودی عملیات اجرایی آن را نیز شروع کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات مهم وزارت نفت در منطقه بندر کوه مبارک گفت: وزارت نفت در خصوص تأسیس پالایشگاه و پتروشیمی اقدامات مؤثری انجام داده است که قطعاً این اقدامات تأثیر بسزایی برای ایجاد امکانات بنادر نفتی در خارج از خلیج فارس را داراست.

صفایی گفت: بندر جاسک یکی از شرقی‌ترین بنادر استان است که می‌توان از ظرفیت این بندر برای ارتقا حجم تجارت دریابرد با کشور عمان استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری در بندر جاسک گفت: در همین مدت کوتاه ۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است که ساخت برج کنترل و تجهیزات دریایی بندر از این محل صورت گرفته است.

صفایی افزود: در تلاش هستیم یک فروند رمپ لازم برای تردد کشتی رو_رو در این منطقه ایجاد کنیم که سرمایه‌گذار آن نیز جذب شده است و در حال انجام محوطه‌سازی هستیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر رونق اقتصادی منطقه جاسک گفت: سازمان بنادر آمادگی کامل دارد تا با همکاری استانداری و فرمانداری شهرستان هرگونه اقدامی که برای ارتقا فعالیت اقتصادی در این منطقه لازم باشد، صورت

دهد.

صفایی با اشاره به لزوم توسعه تجارت بین الملل با همسایگان کشور و کاهش چشمگیر تراز منفی عملیات تخلیه و بارگیری گفت: امیدواریم تا در شش ماهه دوم سال این تراز به سمت مثبت پیش رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرو بودن بنادر استان هرمزگان در تجارت بین الملل گفت: در مدت شش ماهه امسال حجم تجارت خارجی ما در کشور ۱۱۵ میلیون تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه ۱۰ درصد و در عملیات کانتینری ۱۲ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز