خبرگزاری کار ایران

آیین معرفی تعاونی‌های برتر تهران برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۳۳۵

مدیرکل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران اظهار داشت: کمک به توسعه، مسئله عدالت که در اسلام به شدت به آن بویژه در اقتصاد تاکید شده است. تمرکز ثروت نباید وجود داشته باشد و توزیع صحیح ثروت و امکان بهره مندی از سرمایه گذاری به میزان مناسب باید صورت گیرد که تعاون نیز همین عمل را انجام داده و فعالان حوزه نیز در سود عادلانه نیز بهره مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفدهمین آیین معرفی تعاونی‌های برتر تهران با حضور استاندار تهران، معاون اندیشکده تحقیق و فناوری تعاون، مدیرکل تعاون، رئیس اتاق تعاون تهران و تعاون گران استان تهران برگزار شد. در ابتدای برنامه حامد ویس کرمی،  مدیرکل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران خود را این گونه ایراد کرد: شما متکفل بخش تعاون هستید این بخش (تعاون) اهمیت فوق العاده و قانون اساسی به آن به عنوان ارکان مهم جمهوری اسلامی پرداخته و رهبری نیز در سیاست‌های اقتصاد خود، تاکید بر سهم ۲۵ درصدی تعاون در اقتصاد دارد. همین دو نکته نشانه دهنده اهمیت بخش بودن تعاون هستند.

وی خصیصه‌های تعاون را این گونه شرح داد: کمک به توسعه، مسئله عدالت که در اسلام به شدت به آن بویژه در اقتصاد تاکید شده است. تمرکز ثروت نباید وجود داشته باشد و توزیع صحیح ثروت و امکان بهره مندی از سرمایه گذاری به میزان مناسب باید صورت گیرد که تعاون نیز همین عمل را انجام داده و فعالان حوزه نیز در سود عادلانه نیز بهره مند می‌شوند.

مدیرکل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران ضمن مهم تلفی کردن نقش تعاونی‌ها در گسترش اقتصاد، بیان داشت: معیشت مردم از شعارهای مهم دولت بوده و بنابر آن در حال حاضر ۱۷۳۰۰ تعاونی در تهران داریم که این میزان قابل توجه هست و بیش از ۱۱ هزار تعاونی بیش از ۵۹۰ هزار نفر رو مشغول به کار کردند. ما بدست تعاون گران توانستیم عمل کنیم.

وی در خصوص نیاز به مسکن توسط مردم خاطرنشان کرد: این مسئله از اولویت‌های ما در وزارت تعاون بوده و برای رفع این معضل، بصورت هفتگی جلسه هایی را داریم که در زمینه ثبت پرونده‌ها در ۴-۵ ماه نخست سال ۹۸ درصد تغییر مثبت داشتیم. با توجه به هدفمندی رهبر در این زمینه، ما باید ۲۵ درصد اقتصاد کشور را به خود اختصاص دهیم؛ من به شخصه در این زمینه موفق نبودم و سهمی نیز مخصوص به فعالان این حوزه است که اکنون متاسفانه تنها ۳_۴ درصد ۲۵ درصد یادشده، محقق شده و با اقدامات انجام گرفته این میزان به ۷ درصد نیز رسیده است.

وی ضمن حیاتی قلمداد کردن وظیفه نظارت بر تعاونی‌ها، اذعان کرد: در زمینه تضمین بر حقوق اعضا، ۱۵ درصد رشد داشتیم و فعال سازی تعاونی‌های راکد که شامل ۵۸ تعاونی غیرفعال بودند، ۱۹۰ درصد رشد نسبت به پارسال داشتیم.

ویس کرمی با اشاره به اهمیت مسئله آموزش در شناخت تعاون توسط مسئولین و مردم، گفت: هرچه این اقدام علمی تر باشد، مطلوب تر است. ما تا به کنون ۱۶ هزار ساعت به ازای هر نفر آموزش داشتیم.

وی در پایان در ارتباط با تسهیلات اختصاص شده برای توسعه تعاون، اظهار داشت: با تلاش استاندار، بالغ بر ۵۳۰۰ میلیارد از محل تبصره ۱۶ بودجه ۱۴۰۱ برای مسئله اشتغال تخصیص داده شده که برای مشاغل خانگی و سایر موارد است.از محل تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۱ که عمومی است نیز آمادگی اختصاص تسهیلات را داریم.

در ادامه محمد خان بلوکی رئیس اتاق تعاون تهران سخن رانی خود را این گونه آغاز کرد: مورد مهم اجرایی اتاق های تعاون خلاصه شده در سه بخش هستند که بدین شرح هستند: وظایف و اختیارات بازرگانی، شامل صدور گواهی مبدا و کارت بازرگانی برای افراد هستند. در بخش تعاون، ارائه نظرات از تعاون گران و ارائه نظرات به قوای محترم و سایر افراد ذی صلاح صورت می‌گیرد.در بخش داوری، رسیدگی به داوری شخصی-حقوقی و غیره انجام می‌شود. اتاق تعاون پارلمان تعاون بخش مردمی کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز