خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

آغاز ترانزیت ۱۰ میلیون تنی کالا از روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۲۶۰

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: ترانزیت ۱۰ میلیون تنی کالا از روسیه از طریق ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند، آغاز شده است.

به گزارش ایلنا، علی اکبر صفایی گفت: با افزایش ناوگان دریایی در جنوب و شمال ایران تبادل تجاری با کشورهای همسایه رشد چشمگیری خواهد داشت.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری کرده‌ایم تا ۱۰ میلیون تن کالاهای ترانزیتی روسیه را از طریق ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند جابجا کنیم و در حال حاضر تبادل آغاز شده و نویدبخش افزایش ترانزیت از کشور است.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، در داخل کشور نیز تلاش کرده‌ایم مشکلات مردم در بنادری که اقتصاد محلی و منطقه‌ای را رونق می‌بخشند حل کنیم و توسعه این بنادر را در دستورکار قرار داده‌ایم تا اقتصاد محلی به بهترین شکل رونق یابد و مردم از دریا استفاده بهتری داشته باشند.

صفایی افزود: در مورد شناورهای مسافری دریایی، تجهیزات بندری و شناورهای رو-رو اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه پیگیری‌ها برای حذف ویزا با هدف سفر شهروندان به کشور کویت خبر داد و اظهار داشت: باید مشکلات موجود در زمینه صدور ویزا میان کشور ایران و کویت حل شود تا ارتباط میان مردم این دو کشور افزایش یابد و در این زمینه مذاکراتی با وزارت امور خارجه انجام و زیر ساخت‌های آن نیز آماده شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ارتباط دریایی سه روز در هفته بندر خرمشهر با کشور کویت عامل افزایش تبادل اقتصادی میان ایران و کویت است و باعث رونق تبادل تجاری آن‌ها خواهد شد، تصریح کرد: تجار ایرانی می‌توانند با سه ساعت دریانوردی شهروندان را نیز به همراه خود به مقصد کویت ببرند و همزمان یک سفر تجاری و تفریحی را رقم بزنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز