خبرگزاری کار ایران

نماینده قرارگاه خاتم‌الانبیاء در تخریب متروپل:

شعاع تخلیه ساختمان‌ها و خانه‌های مجاور متروپل در تخریب اعلام می‌شود/ پایان آوار برداری تا جمعه

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۴۵۵

نماینده قرارگاه خاتم‌الانبیاء در تخریب متروپل گفت: مراحل آوار برداری تا پایان روز آینده و حداکثر روز جمعه به اتمام می‌رسد.

مصطفی متدین، مدیرعامل هلدینگ مشاوران قرارگاه خاتم‌الانبیاﯨ در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین وضعیت آواربرداری و تخریب ساختمان متروپل اظهارداشت: ساختمان متروپل با ریزش کاملا آسیب دیده‌ و در حال حاضر سازه این ساختمان ناپایدار است. اما از اینکه تا چه حد ناپایدار است و چه زمانی احتمال دارد ریزش کند، هیچ کسی اطلاع ندارد و هیچ کسی در این باره نمی‌تواند تضمینی بدهد.

وی تا ادامه داد: اما بررسی‌های ما نشان می‌دهد که می‌توان بر روی آن به عنوان یک سازه موقت چند روزه حساب باز کرد تا زمانی که آواربرداری و جستجوی اجساد تمام شود و عملیات تخریب را آغاز کنیم.

نماینده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با اشاره به زمان پایان آواربرداری گفت: مراحل آوار برداری تا پایان روز آینده و حداکثر روز جمعه به اتمام می‌رسد.

متدین درباره روش تخریب اظهار داشت: ١٠ نفر از بهترین متخصصان کشور را دعوت کرده‌ایم و این افراد الان در آبادان برای اجرای روش تخریب ساختمان حضور دارند و این افراد از متخصصان بخش انفجار، مهندسان سازه، ساخت و ... هستند و روش‌های ایمن و روش‌هایی که به زیرساخت‌های شهری و اطراف آسیب نزنند بررسی و به کار گرفته می‌شود و اوایل هفته آینده نهایی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای انجام تخریب نیازی به تخلیه ساختمان‌های مجاور اعم از مسکونی و تجاری است، تاکید کرد: در هر صورت تا زمانی که مطمئن نباشیم سازه پایدار است، خانه های اطراف تخلیه می‌شوند و شعاع تخلیه را مشخص و اعلام خواهیم کرد .

نماینده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در ساختمان مترو پل تاکید کرد: قل اول مترو پل هیچ ارتباطی به ساختمان و قُلی که ریزش کرده، ندارد و برنامه‌ای برای تخریب آن نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز