خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور:

بیش از ۲۳ هزار روستا جمعیت کمتر از ۲۰ خانوار دارند/ موافق تبدیل روستا‌ها به شهر نیستیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۵۷۵

معاون وزارت کشور با بیان اینکه روستاها از سکنه خالی شده‌اند، تاکید کرد: در حال حاضر ۶۰ هزار روستا، آبادی و سکونتگاه وجود دارند و تعداد روستاهای زیر ۲۰ خانوار به ۲۳ هزار و ۱۲۳ روستا رسیده است که ۵۹۰ هزار نفر در این روستاها سکونت دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی جمالی‌نژاد در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بنیاد مسکن و وزارت کشور با بیان اینکه رشد و توسعه ایران از مسیر روستاها است، گفت: از ۱۰۰ سال گذشته یکی از مهم‌ترین مشکلات کشور که از آن آسیب دیده‌ایم، توزیع ناعادلانه خدمات بوده که باعث توسعه نامتوازن جمعیت در کشور شده است. 

وی با بیان اینکه روستاهای کشور از سکنه خالی شده‌اند، اظهار داشت: با توزیع نامتوازن جمعیت امروز شاهد مهاجرت از روستاها به شهرها هستیم و پایه رشد جمعیت که جزو برنامه‌های دولت سیزدهم محسوب می‌شود، روستاها هستند.

به گفته معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور،‌ اگر در روستاهای محرک و پویا نداشته باشیم؛ به‌طور قطع مهاجرت به شهرها افزایش می‌یابد و یکی از دلایل افزایش مهاجرت به روستاها اساسا عدم توجه به روستاها بوده است.

جمالی‌نژاد با تاکید بر اینکه با تبدیل روستاها به شهر موافق نیستیم، تصریح کرد: روستاها کانون تولید هستند و با تبدیل آنها به شهر نقش توسعه نخواهند داشت و به همین دلیل در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تاکید داریم که پیگیر تبدیل روستاها به شهرها نباشند. 

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶۰ هزار روستا، آبادی و سکونتگاه‌ وجود دارند و تعداد روستاهای زیر ۲۰ خانوار به ۲۳ هزار و ۱۲۳ روستا رسیده است که ۵۹۰ هزار نفر در این روستاها سکونت دارند. 

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با بیان اینکه در حال حاضر ۴۸۶ روستا جمعیت بالای ۳۵۰۰ نفر دارند که طبق قانون امکان تبدیل این روستاها به شهرها وجود دارد، خاطرنشان کرد: تمایلی به تبدیل آنها به شهر نیست و در مقابل آن، ۸۰۰ شهر وجود دارد که جمعیت آنها به ۱۰ هزار نفر می‌رسد و کاربرد و توسعه شهری ندارند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز