خبرگزاری کار ایران

راهی که در دولت جدید به روی مردم طالقان بسته شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۰۶۳

جاده جدید الاحداث هشتگرد - طالقان پس از دو دهه چشم انتظاری مردم شهید پرور طالقان علیرغم مشکلات زیاد و با وجود عدم احداث تونل ۹۸۰ متری در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ توسط دولت گذشته راه اندازی و زیر بار ترافیک رفت.

 به گزارش ایلنا، جاده جدید الاحداث هشتگرد - طالقان پس از دو دهه چشم انتظاری مردم شهید پرور طالقان علیرغم مشکلات زیاد و با وجود عدم احداث تونل ۹۸۰ متری در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ توسط دولت گذشته راه اندازی و زیر بار ترافیک رفت.

این محور پس از ۶ ماه و به دلیل عدم نگهداری در دولت جدید و علیرغم تاکیدات استاندار جدید البرز و مسئولین و نماینده مردم طالقان در خصوص رفع مشکلات و تامین اعتبارات از آذر ماه سال ۱۴۰۰ توسط اداره کل راهداری استان بسته و علیرغم وعده های داده شده هنوز بازگشایی نشده است.

انسداد این جاده یکی از آرزوهای مردم طالقان را که به آن جامه عمل پوشانده شده بود پس از مدتی به یاس و ناامیدی تبدیل و انتظار می رود رییس جمهور محترم دولت سیزدهم با ماموریت ویژه به وزیر راه و شهرسازی، دستورات لازم جهت بازگشایی و تامین اعتبارات لازم جهت احداث تنها تونل این مسیر و رفع ایرادات آنتن دهی موبایل و روشنایی را صادر فرمایند.

گفتنی است جاده جدید طالقان به لحاظ وجود طبیعت بکر یک محور گردشگری محسوب می‌شود که با طول ۳۴ کیلومتر به ازای هر خودرو ۱۰ لیتر مصرف سوخت و ۴۰ دقیقه زمان را کاهش می‌دهد و مسیر ۹۰ کیلومتری طالقان به کرج را ۳۲ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند. از طرفی با تکمیل تونل آن، راه پدافندی مناسبی به لحاظ صرفه‌جویی در بنزین، کوتاه شدن مسیر و کاهش زمان محسوب می‌شد.

همچنین پروژه جاده جدید طالقان در زمان بهره‌برداری با ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید و قرارداد تکمیل تونل در سال ۹۷ با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان منعقد شد که این امر علارغم اعلام مجدد اداره راه و ترابری استان در دولت جدید جهت شروع عملیات تاکنون محقق نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز