خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در شرکت برق حرارتی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

ارتقا فرهنگ سازمانی و اعتماد؛ مولفه‌های رشد دانش‌بنیان‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۸۴۳

مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی تولید شرکت برق حرارتی شده گفت: قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی را بسیار موثر می‌دانم، این سامانه می‌تواند ارتباطات بین بخش‌های مختلف را تقویت کند، در واقع تقویت سامانه می‌تواند اطلاعات و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را در اختیار صنایع قرار دهد.

اسماعیل نمازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه همه صنایع دارای دو بخش توسعه و بهره‌برداری هستند، اظهار داشت: زمانی که صنعت و نیروگاهی ساخته می‌شود، بخش توسعه فعال و هنگامی که نیروگاه افتتاح شد مباحث بهره‌برداری آن مطرح می‌شود. هر صنعتی برای ادامه حیات و فعالیت خود نیاز به مواد اولیه و تجهیزاتی دارد که خوشبختانه در چند سال اخیر به دلایلی همچون افزایش توان داخلی و تحریم‌ها میزان وابستگی صنایع برای تامین مواد، تجهیزات اولیه، تعمیرات قطعات دیگر کشورها کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های داخلی با روش مهندسی معکوس اکثر قطعات از جمله قطعات مکانیکی و برخی از قطعات الکتریکی و ابزار مورد استفاده صنایع را تولید می‌کنند، تصریح کرد: البته میزان موفقیت و مهندسی معکوس قطعات مورد نیاز صنایع متفاوت است که این امر به دلیل سهولت و یا سخت بودن روش مهندسی معکوس قطعه، میزان و شدت تحریم ابزارها و قطعات و غیره است.

این مقام مسئول عنوان کرد: خوشبختانه در حال حاضر بسیاری از قطعات یدکی، سیستم کنترل، تحریق در داخل کشور ساخته می‌شود، اما ممکن است برخی از قطعات از کشورهای دیگر خریداری شود.

نمازی با بیان اینکه ارتقا فرهنگ سازمانی و اعتمادسازی نسبت به استفاده کالای ایرانی دو مولفه تاثیرگذار در بهره‌گیری بیشتر از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از آنها توسط صنایع است، اذعان کرد: از طرفی دیگر برای کاهش هر چه بیشتر وابستگی‌ها به کشورهای دیگر باید در حوزه توامندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان اقدامات موثری انجام شود. درواقع لازم است شرکت‌ها در حوزه توامندی‌های فنی نیز در حوزه تامین نیازهای سیستم اقدامات جدی و‌ موثرتری انجام دهند.

مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی تولید شرکت برق حرارتی شده گفت: برای اینکه بتوانیم از شرکت‌های دانش‌بنیان حداکثر بهره را ببریم باید این شرکت‌ها را توانمند و راهنمایی کنیم تا بتوانند براساس قواعد و قوانین موجود در صنایع اقدام به تولید و عقد قرداد داشته باشند. از سوی دیگر لازم است برای ارتباط بیشتر بین صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان، این شرکت‌ها با قوانین موجود در صنایع آشنا و ملزم به رعایت آنها شوند.

وی با بیان اینکه در برخی موارد اعطای تسهیلات و امتیازات خاص به شرکت‌های دانش‌بنیان آنها را برای تولید و همکاری ترغیب کرد، اظهار کرد: از طرفی می‌توان با اتخاذ قوانین تسهیل‌گرایانه ریسک همکاری ارگان‌های دولتی و واگذاری کارها به شرکت‌های دانش‌بنیان کمتر شود و گرفتار مقررات سخت‌گریانه نشوند.

این مقام مسئول با بیان آزمایشگاه‌های مرجع نقش به سزایی در تضمین کیفیت کالا و خدمات ساخته شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان دارند، یادآور شد: زمانی که یک آزمایشگاه معتبر محصول تولید شده را تایید کند و صنایع بدون ریسک و با دلیل و منطق از آن محصول استفاده کنند‌، فروش محصول برای شرکت دانش‌بنیان هم آسان‌تر خواهد بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در برخی از محصولات آزمایشگاه‌های تضمین کیفیت در کشور وجود ندارد، مطرح کرد: به همین دلیل شرکت‌های دانش‌بنیان مجبور هستند محصول خود را برای تایید و تضمین کیفیت به سایر کشورها ارسال که این هزینه و زمانی را صرف خواهد کرد، بنابراین توصیه می‌شود این آزمایشگاه‌ها هر چه سریع‌تر در کشور ایجاد شوند.

مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی تولید شرکت برق حرارتی شده با بیان اینکه یک تیم نظارتی قوی می‌تواند بر روند ساخت محصول شرکت دانش‌بنیان نظارت کند و این امر باعث اطمینان‌بخشی و اعتمادسازی می‌شود، اذعان کرد: وجود آزمایشگاه معتبر هم می‌تواند کیفیت محصولات را تایید و تضمین کند.

نمازی همچنین تاکید کرد: قوانین موجود برای خرید از دانش‌بنیان‌ها هم مطلوب است، اینکه شرکت‌های دولتی بر اساس قانون حق ندارند کالایی که در داخل کشور تولید می‌شود از سایر کشورها خریداری کنند، بسیار قابل تحسین است.

وی در پایان نیز بیان کرد: قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی را  بسیار موثر می‌دانم ، این سامانه می‌تواند ارتباطات بین‌بخشی را تقویت کند، درواقع تقویت سامانه می‌تواند اطلاعات و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را در اختیار صنایع بگذارد و در واقع اجرای قانون می‌تواند گام موثری در حوزه صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز