خبرگزاری کار ایران

ایجاد سیستم پیام‌رسان بین بانکی مبتنی بر کشورهای BRICS

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۹۲۹

وزیر دارایی روسیه گفت: تحریم‌های غرب در ارتباط با اوکراین، کشورهای بریکس را با سرعت بیشتری به همکاری اقتصادی نزدیک‌تر سوق می‌دهد.

 

به گزارش ایلنا از راشاتودی؛ آنتون سیلوانوف وزیر دارایی روسیه روز شنبه در اولین نشست وزرای دارایی و روسای بانک‌های مرکزی کشورهای بریکس به ریاست چین گفت: تحریم‌های غرب در ارتباط با اوکراین، کشورهای بریکس را با سرعت بیشتری به همکاری اقتصادی نزدیک‌تر سوق می‌دهد.

 

به گفته وزیر دارایی،  بحران کنونی ساخته دست بشر است و کشورهای عضو بریکس - روسیه، برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی -  تمام ابزارهای لازم را برای کاهش پیامدهای آن برای اقتصادهای مربوطه و کشورهای خود دارند.

سیلوانوف می‌گوید سیستم مالی بین‌المللی مبتنی بر دلار آمریکا باید اصلاح شود تا استقلال و تداوم فرآیندهای اقتصادی تضمین شود.

وی افزود: وضعیت اقتصاد جهانی در نتیجه تحریم‌ها به طور قابل توجهی بدتر شده است چون اختلال در زنجیره تولید و تامین، کنترل صادرات و ممنوعیت واردات - همه این محدودیت ها به اقتصاد جهانی ضربه می‌زند.

به منظور جلوگیری از سقوط اقتصادها به بحران، کشورهای بریکس در حال تلاش برای اصلاح تعاملات مالی خود هستند، به عنوان مثال، با ایجاد یک سیستم پیام رسانی بین بانکی مبتنی بر BRICS، مشابه سوئیفت، که روسیه ماه گذشته به عنوان بخشی از تحریم ها و سایر اقدامات اتحادیه اروپا از آن جدا شد.

 سیلوانوف گفت: این امر ما را به سرعت بخشیدن به کار در زمینه‌های زیر سوق می‌دهد؛ استفاده از ارزهای ملی برای تراکنش‌های صادرات و واردات، ادغام سیستم‌های پرداخت و کارت‌ها، سیستم پیام‌رسانی مالی خودمان و ایجاد یک آژانس رتبه‌بندی مستقل BRICS.

به‌عنوان مثال، به گفته تحلیلگران، چشم‌انداز ایجاد یک آژانس رتبه‌بندی متمرکز بر BRICS یک ایده بسیار مثبت است، زیرا آژانس‌های رتبه‌بندی بزرگ Moody's، Fitch و S&P اخیرا رتبه‌بندی روسیه خود را به دلیل فشار تحریم‌ها حذف کرده‌اند، که این امر کار سرمایه گذاری خارجی مطمئن مسکو را دشوار می‌کند.

نمایندگان کشورهای بریکس در این دیدار همچنین همکاری از طریق بانک توسعه جدید، سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها و ایجاد شبکه تحقیقاتی بریکس را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز