خبرگزاری کار ایران

در نشست بررسی برنامه های پیک بار ۱۴۰۱ بررسی شد؛

راه حل گذر از خاموشی چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۷۳۱

مدیرعامل توانیر تاکید کرد: روند افزایش مصرف در کشور همیشگی است و عطف به این موضوع ناترازی بین تولید و مصرف که طی سالیان اخیر به وقوع پیوسته نیازمند اقدام جدی و بلند مدت است.

به گزارش ایلنا، آرش کردی در نشست بررسی برنامه های پیک بار ۱۴۰۱ با بیان اینکه سال گذشته سال بسیار سختی برای صنعت برق کشور بود و باید با تدابیر و اقدامات جدی از بروز و تکرار این مشکلات پیشگیری کنیم، گفت: برگزاری چنین نشست های حاوی این پیام است که مردم آگاه شوند مسئولین برای رفع مشکلات حتی در آغازین روزهای تعطیل سال، پای کار هستند و این اطمینان به آنان برای آنها ایجاد شود که تلاش حداکثری درجهت تامین برق پایدار صورت می‌پذیرد.

وی افزود: ویژگی دیگر این جلسات، تشریک مساعی و هم اندیشی استان های مختلف با ویژگی های مختلف اقلیمی، جمعیتی، تعرفه ای و غیره است و نتایج مثبت آن شامل حال کل صنعت برق می شود.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت توانیر تاکید کرد: روند افزایش مصرف در کشور همیشگی است و عطف به این موضوع ناترازی بین تولید و مصرف که طی سالیان اخیر به وقوع پیوسته مستلزم اقدام جدی و بلند مدت است.

وی تصریح کرد: مدیریت اضطراری بار و اعمال خاموشی های با برنامه نوبتی کافی نیست و ریسک مخاطره برای شبکه ها را افزایش می دهد و علاوه بر این فشارهای اقتصادی و اجتماعی برای کل کشور به همراه دارد.

کردی گفت: مدیریت مصرف هوشمند راه برون رفت از چالش های پیش روی صنعت برق است و با رویت پذیری و کنترل پذیری مشترکین بخش های مختلف و مشترکین خانگی پرمصرف می توان گام اساسی برای مدیریت پیک بار در تابستان پیش رو برداشته شود.

وی قبول مسئولیت در شرایط فعلی را فرصتی مغتنم برای خدمت رسانی دانست و افزود: نصب کنتورهای هوشمند تاکید جدی وزارت نیرو است و وضعیت مصرف و بار باید بصورت دقیق احصاء شود تا برنامه دقیقی برای گذر از پیک مورد طراحی و اجراء قرار گیرد.

همچنین دراین نشست محمد اله داد معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر نیز اظهار کرد: بر پایه علم و فعالیت های دانش بنیان باید برنامه بلند مدت با توجه به شرایط هر استان تدوین و ارائه شود.

وی تاکید کرد: مشکلات موجود صنعت برق محصول کوتاه مدت نیست و با فعالیت های کوتاه مدت نیز حل نخواهد شد و باید بصورت بلند مدت و با برنامه ریزی و مشارکت همگانی برای حل آنها اقدام کرد.

اله داد بر همکاری دقیق و جدی با صنایع برای گذر از پیک تاکید کرد و افزود: اصلاح نظام تعرفه گذاری گام بزرگ صنعت برق برای مدیریت مصرف برق است و در سال گذشته آغاز شد و در ادامه برای تمامی بخش ها و تعرفه ها نیز اجرایی خواهد شد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر خاطرنشان کرد: رویت پذیری و کنترل پذیری مشترکین هدف، باید تا پایان اردیبهشت در کل کشور اجرایی شود و آمادگی شبانه روزی و کامل برای گذر از پیک تابستان سال جاری وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز