خبرگزاری کار ایران

نفت ۱۲۹ دلار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۰۷۵

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۰دلار و ۷۷سنت معادل ۹.۱۲درصد رشد به ۱۲۸دلار و ۸۸سنت رسید.

به گزارش ایلنا از رویترز، در حالی که آمریکا و متحدان اروپایی‌اش در حال بررسی ممنوعیت واردات نفت روسیه هستند و شایعاتی از طولانی شدن احیای توافق برجام به گوش می‌رسد قیمت نفت برنت روز دوشنبه شاهد رشد بیش از 10دلاری بود و بالاترین رقم‌ها از سال 2008 تاکنون را تجربه کرد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 10 دلار و 77 سنت معادل 9.12 درصد رشد به 128 دلار و 88 سنت رسید. قیمت نفت برنت در معاملات اولیه صبح امروز رقم 139 دلار و 13 سنت را تجربه کرده است که بالاترین رقم ثبت‌شده از جولای 2008 تاکنون است.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم برای تحویل در ماه آوریل امروز با 8 دلار و 49 سنت معادل 7.34 درصد جهش به 124 دلار و 17 سنت رسید. در دقایق اولیه آغاز به کار بازار نفت در صبح امروز نفت خام آمریکا به رقم 130 دلار و 50 سنت رسیده بود.

رقم‌های ثبت‌شده در دقایق اولیه معاملات امروز با قیمت‌های بی‌سابقه ثبت‌شده در جولای 2008 یعنی 147 دلار و 50 سنت برای نفت برنت و 147 دلار و 27 سنت برای نفت خام آمریکا فاصله چندانی ندارد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارج آمریکا گفت، واشنگتن و متحدان اروپایی‌اش در حال بررسی ممنوع کردن واردات نفت روسیه هستند و کاخ سفید در حال هماهنگی با کمیته‌های مختلف کنگره برای اجرایی کردن این ممنوعیت در آمریکاست.

تحلیلگران مؤسسه سی‌ام‌سی مارکتس گفتند: «تحریم نفتی روسیه فشار بسیار بالایی بر عرضه نفت و گاز جهان وارد خواهد کرد و این در شرایطی است که تقاضا برای مصرف انرژی رو به افزایش است.»

به‌گفته این تحلیلگران قیمت نفت در کوتاه‌مدت همچنان افزایشی خواهد بود و به‌سمت رقم 150 دلار حرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز