خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس:

فشار تحریم‌ها بر ملت ایران مثل جنایت جنگی است/ دانش‌بنیان شدن پتروشیمی‌ها تبدیل تهدید تحریم به فرصت

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۵۳۲

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس اظهار داشت: تحریم‌ها فشار زیادی بر ملت ما وارد آورد، مثل جنایت جنگی بوده اما از این تهدیدها، فرصت خلق شد و بسیاری از اتفاقات خوب کشور به خاطر همین تحریم‌ها بود که به فرصت تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالعلی علی عسگری در مراسم رونمایی از پتروشیمی کارون به عنوان اولین شرکت دانش‌بنیان در هلدینگ خلیج فارس اظهار داشت: امروز از اتفاق جدیدی رونمایی می‌کنیم و آن اینکه یک مگاپروژه به عنوان شرکت دانش‌بنیان معرفی خواهد شد.

وی افزود: سلسله مطالعاتی در این حوزه انجام شد و در نهایت بنا بر این شد که این شرکت به جای واردات محصولات حوزه دانش‌بنیان، خود تولیدکننده بوده و در نهایت در بورس نیز عرضه شود. یعنی چرخه زنجیره کامل می‌شود. امروز با توجه به مشخصه‌ها، این موضوع تایید شده و به عنوان یک شرکت با محصولات دانش‌بنیان معرفی شده و این همان اقتصاد دانش‌بنیان است.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس ادامه داد: اگر شرکت هلدینگ خلیج فارس به این سمت حرکت کند بسیار بزرگ و ارزشمند است و نشان دهنده این است که در مجموعه پتروشیمی کارون، نشاط علمی برای حرکت به این سمت وجود دارد و این مجموعه بنا ندارد که یک کار تولیدی تکراری را دنبال کند و در نظر دارد عرصه‌های جدید فناوری را فتح کند.

علی عسگری تاکید کرد: با توجه به اینکه این فرایند دانش‌بنیان شدن در بدنه یک شرکت بزرگ اتفاق افتاده، این حکم را دارد که می‌تواند یک بخش تحقیقاتی زیست بوم شکل بگیرد. بنابراین بی‌شک محصولات بیشتری نیز تولید خواهد شد و این جایگاه به دیگر کشورها نیز سرویس می‌دهد.

وی یادآور شد: البته سایر مراکز پتروشیمی نیز باید به همین شکل عمل کرده و دانش‌بنیان شده و هم‌افزایی داشته باشند و این موجبات را فراهم می‌کند تا در راستای اقتصادی مقاومتی و پایداری اقتصاد و همچنین کاهش واردات و دور زدن تحریم، گام برداریم.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس اضافه کرد: درست است که تحریم برای ما تهدید است اما در دل تهدید، فرصت‌هایی وجود دارد که بیش از فرصت‌ها برای ما فرصت آفریده است اما این در صورتی است که نترسیم.

علی عسگری ادامه داد: تحریم‌ها فشار زیادی بر ملت ما وارد آورد، مثل جنایت جنگی بوده اما از این تهدیدها، فرصت خلق شد و بسیاری از اتفاقات خوب کشور به خاطر همین تحریم‌ها بود که به فرصت تبدیل شد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه تمامی شرکت‌های گروه خلیج فارس به سمت دانش‌بنیان شدن حرکت کنند، بیان کرد: این مدلی است که اتفاق افتاده و تمامی شرکت‌ها می‌توانند بنا به زنجیره ارزش، در این حوزه فعال شوند که باعث می‌شود ثروت و اشتغال زیاد شده و اقتصاد کشور را رشد دهیم.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفت: یکی از جبهه‌هایی که کشور می‌تواند در زمینه دانش‌بنیان شدن قوی وارد شود، حوزه نفت، گاز و پتروشیمی است تا بتوانیم به هدف مطلوب و تراز جهانی برسیم.

علی عسگری یادآور شد: دانش‌بنیان شدن پتروشیمی کارون در کلاس جهانی بوده و بنابراین همه باید تلاش کنیم محصولات را با کیفیت بالاتر و قیمت رقابتی و سرویس جانبی، هم در بازار داخلی و هم در بازار خارجی ارائه دهیم و در راستای اهداف اقتصادی ملت گام‌های بزرگی برداریم.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: همه شرکت‌های پتروشیمی همین مسیر را بپیمایند و در سال‌های آینده قله‌های جدیدی را فتح کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز