خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان امور مالیاتی:

جزییات اعمال مالیات بر معاملات ارز اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۲۴۸

افرادی که براساس نیاز شخصی ارز تهیه می ‌کنند مشمول این مالیات نمی‌شوند و مردم عادی شامل مالیات بر خرید و فروش ارز نخواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد مسیحی معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی با اشاره به اجرای قانون  مالیات بر خرید و فروش ارز و اینکه چه مقدار خرید و فروش ارز مشمول مالیات می‌شود، اظهار داشت:‌ همه اشخاص حقیقی و حقوقی  که معاملات ارز دارند و اعم از صرافی‌ها، مکلف هستند که در سایت مورد نظر در سازمان امور مالیاتی ثبت نام کنند و 10 درصد مالیات را پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: البته افرادی که براساس نیاز شخصی ارز تهیه می ‌کنند مشمول این مالیات نمی‌شوند و مردم عادی شامل مالیات بر خرید و فروش ارز نخواهند شد.   

مسیحی افزود: افراد به سایت سازمان امور مالیاتی مراجعه و ثبت نام کنند و از همین امروز قانون مالیات بر معاملات ارزی اجرا می‌شود .

معاون سازمان امور مالیاتی درباره نحوه شناسایی افراد برای وضع مالیات بر خرید و فروش ارز گفت: در فاز اول فعالان اقتصادی باید به سایت مورد نظر مراجعه کنند اما طبق متن اطلاعیه، بانک مرکزی بایداطلاعات این افراد را به سازمان امور مالیاتی ارایه دهد و افراد باید از طریق بانک مرکزی به سازمان مالیاتی  معرفی شوند و زیرساخت‌های لازم برای اجرای این قانون و همکاری با بانک مرکزی فراهم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز