خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی بیمه تکافل اهل سنت/ استفاده از اوراق بیمه‌ای برای توسعه اقتصاد و صنعت بیمه/ تمدید بیمه عمر تا 85 سالگی ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۳۱۷

مدیرعامل بیمه دانا گفت: در حال حاضر در حوزه بیمه عمر و بیمه‌های زندگی نه مردم از محصولات رضایت دارند و نه شبکه فروش.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، ابراهیم کاردگر در نشست خبری امروز با بیان اینکه صنعت بیمه باید ریل گذاری توسعه خود را تغییر دهد و توسعه این صنعت از بیمه‌های زندگی می‌گذرد گفت:‌ مهمترین عامل رشد ضریب نفوذ بیمه در کشورهای توسعه یافته بیمه‌های زندگی هستند.

وی افزود: در ایران شرکت‌های بیمه نتوانسته‌اند محصول و روشی را عملیاتی کنند که به استانداردهای جهانی برسیم در  حالی که در دنیا بیمه‌های زندگی از ابزارهای تامین مالی در اقتصاد محسوب می‌شوند.

مدیرعامل بیمه دانا با بیان اینکه صنعت بیمه می‌تواند در حوزه تامین مالی در اقتصاد نقش آفرین باشد ادامه داد: در تمام دنیا صنعت بیمه اوراق‌هایی تولید می‌کند که یکی از ابزارهای تامین مالی محسوب می‌شود و در ایران هم عرضه این اوراق‌ ها در بورس می‌تواند به  کمک اقتصاد بیاید.

کاردگر ادامه داد:‌ از  این ابزار یعنی اوراق بیمه می‌توانیم هم به نفع توسعه اقتصاد و هم صنعت بیمه ا ستفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حوزه بیمه عمر و بیمه‌های زندگی نه مردم از محصولات رضایت دارند و نه شبکه فروش اظهار داشت: در حالی که بیمه‌های عمر در یک بازه زمانی چند ساله فعال هستند و همچنین پروژه‌های اقتصادی هم برای اجرا نیاز به زمان دارند و بر اساس اف اس آنها بازه زمانی سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها مشخص می‌شود بنابراین بیمه به ویژه بیمه‌های عمر و زندگی می‌توانند با ثبات‌ترین ابزار تامین  مالی باشند.

وی با بیان اینکه جمعیت 85 میلیون نفری کشور می‌تواند مشتری صنعت بیمه باشد، اظهار داشت: باید بتوانیم مشتریان بالقوه را به مشتری بالفعل تبدیل کنیم و از ابزارهای تامین مالی موجود در صنعت بیمه هم برای توسعه این صنعت و افزایش ضریب نفوذ آن و هم برای توسعه اقتصاد استفاده کنیم اما متاسفانه در سال‌های اخیر در این حوزه محصول جدیدی عرضه نشده است.

کاردگر با اشاره به اثرگذاری صنعت بیمه در هدایت نقدینگی به سمت فعالیت‌های مولد اظهار داشت: امروز در حالی که کشورمان با معضل رشد نقدینگی مواجه است ما می‌توانیم با ابزار بیمه بخشی از این نقدینگی را  جذب کنیم.

وی با اشاره به ضریب نفوذ بیمه در ایران در مقایسه با استانداردهای جهانی  گفت: در دنیا ضریب نفوذ بیمه به طور متوسط هفت درصد است که بیش از نیمی از آ‌ن یعنی 4.5 درصد آن مربوط به بیمه‌های زندگی است اما در ایران ضریب نفوذ بیمه 2.5 درصد است که 1.2 درصد آن مربوط به بیمه‌های عمر و زندگی است.

وی با اشاره به پیشنهاد وزیر اقتصاد مبنی بر بیمه تکافل اسلامی اظهار داشت: صنعت بیمه از این حوزه غافل مانده بود که ما با مذاکراتی که با وزارت اقتصاد داشتیم قرار بر این است که بیمه تکافل اسلامی را راه‌اندازی کنیم و جمعیت اهل سنت در کشورمان می‌توانند از این ابزار بیمه‌ای استفاده کنند و خوشبختانه چند روز گذشته فتوای اهل سنت هم برای اجرای بیمه تکافل اسلامی صادر شد.

کاردگر با اشاره به محصول بیمه‌ای عمر  جدید گفت: در این محصول تمدید بیمه تا 85 سالگی ادامه خواهد داشت و همچنین بیمه‌گر متعهد به افزایش تعهدات بر اساس نرخ تورم است و از دیگر ویژگی‌های این محصول این است که  اگر بیمه‌شده‌ای بر اساس تشخیص پزشک معالج ، فرصت محدودی برای زندگی داشته باشد شش ماه قبل از فوت 50 درصد سرمایه را می‌تواند دریافت و استفاده کند.

وی همچنین با بیان اینکه خسارت بیمه درمان در هفت ماهه امسال چیزی حدود 97 درصد است گفت: رشد فروش درمان نزدیک به صفر بوده است و باعث زیان‌ده شدن پرتفوی شرکت‌های بیمه‌ شده و از آنجایی که وزارت نیرو به عنوان بزرگترین مشتری ما حاضر به تغییر قرارداد بر اساس آیین‌نامه‌های جدید نبود قرارداد با وزارت نیرو را تمدید نکردیم چرا که از نظر بانک مرکزی این قرارداد ایراد آیین‌نامه‌ای داشت.

کاردگر همچنین درباره تعیین تکلیف خسارت آتش سوزی کارخانه طبیعت گفت: هنوز گزارش نهایی درباره  علت حریق به ما داده نشده است و کارهای کارشناسی در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز