خبرگزاری کار ایران

سخنگوی صنعت برق در گفت‌وگو با ایلنا:

۸۱۹ مگاوات برق صادر می‌کنیم/ صادرات به عراق صفر نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۷۰۲

سخنگوی صنعت برق میزان تبادل انرژی را حدود ۵۰۰ مگاوات اعلام کرد و گفت: آخرین رقم صادرات به عراق، افغانستان و پاکستان ۸۱۹ مگاوات است.

مصطفی رجبی‌مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره خبری مبنی بر قطع کامل صادرات برق به عراق از سوی ایران اظهار داشت: این خبر صحت ندارد و میزان صادرات برق به این کشور صفر نشده است. 

وی افزود: صادرات به کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان ادامه دارد و آخرین رقم سرجمع آن 819 مگاوات است. 

سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: اولویت ما تامین برق داخل کشور است و در شرایط کنونی برنامه‌ای برای افزایش صادرات نداریم.

وی همچنین میزان تبادل انرژی را حدود 500 مگاوات اعلام کرد و گفت: کمتر از یک درصد انرژی داخل کشور ترانزیت می‌شود. 

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران درباره تغییر میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: متاسفانه به دلیل خشکسالی و اولویت تامین نیاز داخل، امکان صادرت به میزان سال گذشته را نداریم و نتوانستیم به اندازه سال 1399 و چند ماه گذشته صادرات داشته باشیم، البته سعی کردیم میزان واردات را از کشورزهای همسایه افزایش دهیم زیرا در تابستان برای تامین برق محدودیت جدی داشتیم.

وی تاکید کرد: مسئله مهم اینکه توسعه تبادلات برون‌مرزی اعم از واردات و صادرات را در دستور کار خود داریم.

به گزارش ایلنا، روز یکشنبه 7 آذرماه احمد موسی سخنگوی وزارت برق عراق، از قطع کامل صادرات برق ایران به این کشور خبر داده و اعلام کرده است کاهش شدید ارسال گاز نیز از ایران کماکان ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز