خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

کاهش ۵۰ درصدی مصرف میوه در کشور/ میوه‌ها در میادین مانده‌اند/ اعلام نرخ‌ها برای شب یلدا

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۰۱۵

رییس اتحادیه بارفروشان اظهار داشت: میزان عرضه صیفی‌جات در میادین افزایش یافته اما از سوی دیگر تقاضا نیز کاهش یافته است. کاهش قدرت خرید مردم، 50 درصد مصرف میوه را در کشور کاهش داده است.

مصطفی دارایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به وفور انواع پیاز در میدان، گفت: انواع پیاز از جمله پیاز زرد، سفید و قرمز به میزان کافی در میدان موجود است و در زمینه عرضه سیب‌زمینی و پیاز با مشکلی مواجه نیستیم.

وی قیمت پیاز در میدان را کیلویی 4 تا 6 هزار تومان عنوان کرد و افزود: پیاز در اصفهان، تبریز و بندرعباس به اندازه کافی تولید می‌شود. هم اکنون بیش از نیاز داخلی پیاز در انبارها موجود است.

دارایی‌نژاد بابیان اینکه در سال جاری بیش از 2 هزار تن پیاز در کشور تولید شد، افزود: پیاز به عراق، ارمنستان، ترکمنستان، روسیه، قزاقستان، افغانستان و... صادر می‌شود.

وی با اشاره به کاهش قیمت 10 تا 15درصدی برخی صیفی‌جات و سبزی‌ها در میدان، تصریح کرد: هویچ، کاهو، کاهو پیچ، شلغم، گل کلم و.... در روزهای اخیر افت قیمت را تجربه کردند.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: میزان عرضه صیفی‌جات در میادین افزایش یافته اما از سوی دیگر تقاضا نیز کاهش یافته است. کاهش قدرت خرید مردم، 50 درصد مصرف میوه را در کشور کاهش داده است.

به گفته وی، پرتقال، کیوی، انار، سیب، نارنگی در میدان مانده است.

دارایی‌نژاد با اشاره به ثبات قیمت میوه‌های شب یلدا، گفت: میزان مصرف انار و هندوانه در ماه‌های آذر و دی افزایش پیدا می‌کند از این‌رو میدانی‌ها از چند روز گذشته این دو قلم را دپو کردند تا در عرضه آنها در شب یلدا به مشکلی بر نخوریم و قیمت‌ها در روزهای پایانی آذر روند افزایشی به خود نگیرند.

این فعال اقتصادی بابیان اینکه از 20 آذر میوه‌های شب یلدا در میدان عرضه خواهد شد، تصریح کرد: قیمت انار بنا به کیفیت مشخص می‌شود به عنوان مثال قیمت انار ساوه کیلویی 10 تا 18 هزار تومان، قیمت انار شیراز کیلویی 15 تا 23 هزار تومان و قیمت انار دماوند کیلویی 25 تا 30 هزار تومان در میدان خرید و فروش می‌شود.

وی با اعلام قیمت انواع هندوانه، بیان کرد: قیمت هندوانه ساکاتا کیلویی 5 هزار تومان و قیمت هندوانه بیضی صادراتی کیلویی 6 تا 7 هزار است.

به گفته دارایی‌نژاد، میدان‌داران اجازه نمی‌دهند که قیمت میوه‌های شب یلدا افزایش 5 تا 10 هزار تومانی را تجربه کنند اگر افزایش قیمتی در این اقلام ایجاد شود در حد هزار تومان خواهد بود.

بنا به اظهارات این فعال اقتصادی، بالای 22 هزار تن میوه و سبزی‌جات در یک شبانه روز وارد میدان تهران می‌شود این رقم می‌تواند نیاز تمام کشور را تامین کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز