خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ایمنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:‌

۱۰ درصد تردد جاده‌ای با تخلف سرعت غیرمجاز انجام می‌شود / ۹۰ درصد دوربین‌های جاده‌ای فعال هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۷۳۴

مدیرکل ایمنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به سهم اتوبوس‌ها در تصادفات جاده‌ای گفت: ‌62 درصد فوتی‌ها به دلیل سرعت غیرمجاز است همچنین 10 درصد ترددی که در حال حاضر در جاده‌های کشور در جریان است با سرعت غیرمجاز همراه است و 16 درصد تردد با فاصله غیرمجاز انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فرهاد صالحیان در مراسم روز جهانی قربانیان حوادث ترافیکی با بیان اینکه هر روز شاهد تصادفات ناگوار جاده‌ای هستیم و خطای انسانی سهم بزرگی در وقوع تصادفات دارد اظهار داشت: 10 سال گذشته تحلیل عمیقی را برای کاهش تصادفات عابران پیاده، موتورسواران و دانش آموزان انجام دادیم که باعث شد جلوی تصادف و جراحت و فوت شش هزار و 600 نفر از این گروه گرفته شود.

وی ادامه داد: پیاده‌سازی مطالعات که با هزینه 135 میلیارد تومانی انجام شد منجر به این شد که میزان تصادفات عابران پیاده از 15 درصد به 12 درصد، میزان تصادفات موتورسواران از 22 درصد به 16 درصد و میزان تصادف ات دانش‌آموزان از 9.2 به 6.2 درصد کاهش یابد.

مدیرکل ایمنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به سهم اتوبوس‌ها در تصادفات جاده‌ای گفت: در حال حاضر ناوگان اتوبوسی سهم 7 دهم درصد در میزان فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای دارد. همچنین کامیون‌ها سهم 14 درصدی در تصادفات جاده‌ای دارند.

وی با بیان اینکه خطای انسانی سهم بزرگی در وقوع تصادفات جاده‌ای دارد گفت: ‌62 درصد فوتی‌ها به دلیل سرعت غیرمجاز است همچنین 10 درصد ترددی که در حال حاضر در جاده‌های کشور در جریان است با سرعت غیرمجاز همراه است و 16 درصد تردد با فاصله غیرمجاز انجام می‌شود.

صالحیان با بیان اینکه 90 درصد دوربین‌های جاده‌ای فعال هستند گفت: 90 درصد دوربین‌های جاده‌ای تخلفات را ثبت می‌کند و به پلیس راه اعلام کرده‌ایم هر دوربینی که غیرفعال است تیم پلیس پس از دوربین در جاده حاضر باشد و رانندگان خاطی را جریمه دو برگه کنند. در دوره‌ای پلیس راه برای جریمه رانندگان متخلف کمین می‌کرد که علت را جویا می‌شدیم اعلام می‌کردند هدف این است راننده هر لحظه احساس کند پلیس در جاده حضور دارد.

مدیر کل ایمنی سازمان راهداری با اشاره به برنامه افزایش تعداد دوربین‌های سطح جاده‌ها اظهار داشت: برای دو هزار و 100 دستگاه دوربین جدید فراخوان داده‌ایم همچنین سه هزار و 353 دستگاه کامیون به سیستم سپهتن مجهز می‌شود که با این برنامه‌ها پیش بینی کردیم سهم کامیون‌ها در تصادفات جاده ای هفت تا هشت درصد کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز