خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد:

تصمیمات شورای گفت‌وگو باید مستقیما اجرا شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۵۷۶

رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: با توجه به اینکه ریاست شورای گفت‌وگو با وزیر اقتصاد است و نمایندگانی از سایر دستگاه‌ها نیز حضور دارند، با تصویب نهایی در شورا دیگر نباید نیاز به تصویب هیئت وزیران داشته باشد بلکه باید اجرا شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا غلامحسین شافعی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: در ماده‌های ۱۱ و ۱۳ قانون شورا می‌توان تغییراتی ایجاد کرد که به نفع نهایی شدن تصمیمات تمام شود. با توجه به اینکه ریاست این شورا با وزیر اقتصاد است و نمایندگانی از سایر دستگاه‌ها نیز حضور دارند، با تصویب نهایی در شورا دیگر نباید نیاز به تصویب هیئت وزیران داشته باشد بلکه باید اجرا شود.

 وی افزود: حضور وزیر صمت طبق قانون باید شخصا در شورا حضور داشته باشند اما حضور وزیر صمت تنها ۳۰ درصد بوده است. نماینده وزارت جهاد کشاورزی ۲۰ درصد، نماینده بانک مرکزی ۲۰ درصد، نماینده وزارت تعاون ۱۰ درصد و سایر دستگاه‌ها هم حضور دائم نداشته‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: اگر تصمیمات شورا ضمانت اجرایی قوی‌تری داشته باشند و نمایندگان دستگاه‌ها هم به طور مداوم در جلسات شرکت کنند، نقش این شورا پررنگ‌تر خواهد داشت. با توجه به اینکه این شورا محلی برای انتقال خواسته‌ها و دغدغه‌های بخش خصوصی است، با قدرت گرفتن آن  اقتصاد ایران با سرعت بیشتری به سمت اهداف کلان نیز سرعت خواهد رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز