خبرگزاری کار ایران

رسولی خبر داد؛

عبور اولین قطار کریدور شمال – جنوب از طریق ایران به مقصد هند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۳۱۵

مدیرعامل سابق شرکت راه‌آهن اظهار داشت: ماه گذشته توانستیم اولین قطار ترانزیتی کریدور شمال - جنوب را از اروپا به هندوستان عبور دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید رسولی در مراسم تودیع خود با بیان اینکه از اعتماد آقای اسلامی و حمایت‌های ایشان در دوره مدیریتی وی در وزارت راه و شهرسازی تشکر می‌کنم، اظهار داشت: همچنین از آقای قاسمی به دلیل اینکه در بدو حضور در وزارت راه و شهرسازی در اولین جلسات به موضوع ریل و راه‌آهن پرداخت، تشکر می‌کنم و ویژگی‌های آقای صالحی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت راه‌آهن نویدبخش روزهای بهتر برای این دستگاه است.

وی با اشاره به انتقادات رئیس کمیسیون عمران مبنی بر اینکه چرا قانون سهم 30 درصدی حمل بار از راه‌آهن به اجرا نرسیده است، گفت هرچه جلوتر می‌رویم و به انتهای سال برنامه نزدیکتر می‌شویم درباره تکلیف 20 درصد حمل مسافر و 30 درصد حمل بار از راه‌آهن بیشتر می‌شود اما پاسخ من به این سوال این است که از سربازی سوال می‌شود چرا در جنگ شلیک نکردی؟ پاسخ داد: به هزار و یک دلیل که اولین دلیل این بوده که فشنگ نداشتم. درباره تعهدات راه‌آهن نسبت به حمل بار و مسافر هم همین اتفاق افتاده است.

مدیرعامل سابق شرکت راه‌آهن افزود:‌ بند الف ماده 52 قانون برنامه ششم می‌گوید یک درصد از فروش نفت و گاز به بخش راه‌آهن اختصاص پیدا کند و پس از آن بند ب ادامه می‌دهد که از این محل سهم راه‌آهن در جابه‌جایی بار و مسافر افزایش یابد. در این مدت شرایط سخت تحریم‌ها امکان تامین مالی از محل این قانون وجود نداشت هر چند که اجرای قانون واجب شرعی است اما درآمدی وجود نداشت که از محل آن منابعی به راه‌آهن اختصاص پیدا کند.

رسولی با تاکید بر اینکه در دوران سخت تحریم و کرونا خوشبختانه کشور اخبار خوبی از راه‌آهن شنید، بیان داشت: ماه گذشته توانستیم اولین قطار ترانزیتی کریدور شمال - جنوب را از اروپا به هندوستان عبور دهیم.

وی تاکید کرد: همچنین در سال گذشته 2100 دستگاه ناوگان ریلی در داخل کشور نوسازی و بازسازی شدند.

مدیرعامل سابق شرکت راه‌آهن با اشاره به ضرورت ایجاد مزیت رقابتی ریل نسبت به جاده اظهار داشت: در بند 24 قانون برنامه ششم، رهبری فرمودند که مزیت رقابتی برای راه‌آهن ایجاد شود که این فقط تکلیف دولت نبوده و نیست و تمام نظام و قوا باید برای تحقق این فرمایش رهبری اقدام کنند. در بحث رقابت با جاده، راه‌آهن شاه‌کلیدهایی دارد که باید به آنها پرداخته شود.

رسولی افزود: بحث قیمت سوخت در ایران اجازه نمی‌دهد صرفه‌جویی‌های سوختی در بخش راه‌آهن دیده شود. همچنین این میزان تصادفات جاده‌ای و مرگ و میر ناشی از این تصادفات زیبنده کشورمان نیست و رفع این مشکل در گرو توسعه حمل و نقل ریلی است.

وی با بیان اینکه در شرکت راه‌آهن بهره‌وری را در اولویت قرار دادیم، افزود: با انواع قراردادهای استخدامی مواجه شدیم که وقتی علت سوانح به وقوع پیوسته در راه‌آهن را ریشه‌یابی می‌کردیم به این نتیجه می‌رسیدیم که استخدامی‌ها در طبقات مختلف با دریافتی‌های متفاوت در وقوع این سوانح نقش داشتند. از این رو برای رفع این مشکل، با سازمان امور استخدامی جلسات متعددی برگزار کردیم.

مدیرعامل سابق شرکت راه‌آهن تاکید کرد: تنها در یک اقدام 350 قرارداد را به 32 قرارداد رساندیم که در این اقدام دریافتی و حقوق 4170 نفر تغییر کرد و افزایش یافت و این افراد مشمول بیمه تکمیلی شدند.

رسولی خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که برخی از مشاغل در راه‌آهن مشاغل حاکمیتی هستند که باید توجه ویژه‌ای به آنها داشته باشیم.

وی با اشاره به رکوردزنی‌ها در حمل بار گفت: در سال گذشته رکورد حمل بار را شکستیم و همچنین در سال 98 هم در میزان حمل بار داخلی رکوردزنی داشتیم.

مدیرعامل سابق شرکت راه‌آهن با تشکر از همکاری شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری برای جابه‌جایی مسافر در شرایط کرونایی بیان داشت: سال گذشته در شرایط سخت کرونا، شرکت‌های حمل و نقل مسافری علیرغم کاهش درآمدها با احساس مسئولیت بسیار سرافرازانه عمل کردند و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی بدون ایجاد نگرانی تمام مسافران و مخاطبان از طریق حمل و نقل ریلی جابه‌جا شدند.

رسولی یادآور شد: امروز در شرکت راه‌آهن برای استقرار گام دوم انقلاب، بسترها فراهم شده است و جوانان می‌توانند در سطوح مختلف مدیریتی حضور داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز