خبرگزاری کار ایران

کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با ایلنا:

نباید در بسته شدن نمادها سلیقه‌ای برخورد کرد/ بازار همچنان در مدار مثبت می‌ماند/ احتمال افزایش تقاضا در گروه‌های دلاری وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۹۴۹

یک کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: شاهد آن هستیم که سهم‌هایی که تابع یک جریان و روند مثبت قرار می‌گیرند به هزاران دلیل بسته می‌شود که معتقدم این‌گونه برخوردها جای سوال دارد که چرا سلیقه‌ای در مورد نمادها برخورد می‌شود که و موجب هراس سهامدارانی که به تازگی دوباره به بازار سرمایه روی آورده‌اند، شده است.

شایان زهراکار در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به شرایط بازار سرمایه و پیش‌بینی ادامه رشد آن در هفته آتی اظهار داشت: شاخص در هفته گذشته با یک میلیون و 515 هزار و 548 واحد شروع به کار کرد و با عدد یک میلیون و 550 هزار و 208 واحد هفته را به پایان رساند و با حرکت گروه پالایشی یک هفته کاملا مثبت را پشت سر گذاشتیم و در ادامه سایر گروه‌های بازار از جمله خودرو و بانکی را در مدار مثبت به جریان انداخت.

وی ادامه داد: در گروه‌های هم وزن هم، بسیاری از سهم‌ها در آستانه رسیدن به سقف سالیانه خود قرار دارند. 

این کارشناس بازار سرمایه با انتقاد به برخوردهای سلیقه‌ای درباره برخورد با نمادها گفت: در این جا نکته‌ای که می‌توان اشاره داشت برخورد سلیقه‌ای درباره بسته شدن نمادهایی است که بالای صد درصد فروش داشتند که هیچ گونه پیامی مبنی بر ظن در دستکاری این معاملات دیده نمی‌شود. 

زهراکار افزود: شاهد آن هستیم که سهم‌هایی که تابع یک جریان و روند مثبت قرار می‌گیرند به هزاران دلیل بسته می‌شود که معتقدم این‌گونه برخوردها جای سوال دارد که چرا سلیقه‌ای در مورد نمادها برخورد می‌شود که و موجب هراس سهامدارانی که به تازگی دوباره به بازار سرمایه روی آورده‌اند، شده است.  

وی ادامه داد: موضوع دیگر بسته بودن طولانی مدت این نمادها است که مشخص نیست با چه برآیندی این نوع سهام تا تاریخ مشخص بسته می‌شود و یک نماد را چندین بار باز و بسته می‌کنند. اگر نمادی مشکل دارد باید مانند سایر نمادها با ان برخورد شود و شرایط یکسان وجود داشته باشد و معتقدم باید یک قانون خاص درباره این موضوعات ایجاد شود. 

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: موضوع  قابل تامل دیگر قانون بسته شدن 20  تا 50 درصدی نمادها است که نظر شخصی بنده این است که قانون بیهوده‌ای بوده و تاثیر مثبتی ندارد و کارایی آن مشخص نیست. 

زهراکار تاکید کرد: پیش بینی از بازار در هفته آینده این است که بازار همچنان در مدار مثبت باشد و شاهد افزایش تقاضا در گروه‌های قطعه سازی، خودرویی و بانکی خواهیم بود و با توجه به رشد نرخ دلار احتمالا تقاضا در گروه های دلاری افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز