خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با ایلنا:

وضعیت صادرات فرآورده به افغانستان در شرایط حضور طالبان/ قیمت سوخت افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۰۳۲

عضو اتاق بازرگانی گفت: به نظر می‌رسد هر دولتی هم در کابل بر سرکار بیاید مجبور است راه را برای روابط تجاری باز کند، گرچه ما احتیاط می‌کنیم و حتی راننده‌های افغان هم نگران هستند.

سیدحمید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره وضعیت صادرات سوخت و فرآورده به افغانستان بعد از تحولات سیاسی و حضور دوباره طالبان در این کشور اظهار داشت: با توجه به تحولات صورت گرفته برخی مرزها و گمرکات تعطیل شده، بعلت آتش‌سوزی در مرز دوغارون؛ صادرات مسئله‌دار شده و منجر به افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی در افغانستان شده است ولی به این معنا نیست که همه مرزها بسته شده باشند. 

وی افزود: در ارتباطی که بنده با صادرکنندگان در مرز زاهدان داشتم، عنوان شد اکنون کار بسیار تسهیل شده و در مرز میلک و زابل با پرداخت یک درصد؛ کالا و فرآورده وارد افغانستان می‌شود.

این عضو اتاق بازرگانی تاکید کرد: به نظر می‌رسد هر دولتی هم در کابل بر سرکار بیاید مجبور است راه را برای روابط تجاری باز کند، گرچه ما احتیاط می‌کنیم و حتی راننده‌های افغان هم نگران هستند. 

وی یادآور شد: مرزهای استان سیستان و بلوچستان قرار بود، باز شود اما هنوز باز نشده؛ یعنی گمرک به کامیون‌ها اجازه خروج نمی‌دهد ولی آن سوی مرز آرام است و گفته شده که بزودی باز می‌شود.

حسینی پیش‌بینی کرد: با بازگشایی مرزها بزودی فعالیت صادراتی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز