خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت مطرح کرد؛

اتصال تمامی مصرف کنندگان سوخت یارانه ای به سامانه سدف / قاچاق سوخت صفر می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۵۷۷

مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی با بیان اینکه اکنون ۵۰ سامانه به سدف وصل شده اند، گفت: طی این سال‌ها با توجه به افزایش نرخ ارز و نوسانات قیمتی نفت پتانسیل بالایی برای قاچاق وجود داشت و اگر همکاری همه افراد و سازمان ها و مدیریت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نبود جلوگیری از قاچاق و نظارت بر تجارت فرآورده کار آسانی نبود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علیرضا صادق آبادی در آیین رونمایی از سامانه سدف که با حضور وزیر نفت و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محل وزارت نفت برگزار شد، اظهار داشت: اواخر سال ۹۶ متوجه شدیم که سامانه تجارت آسان با توجه به حجم مراوداتی که با سایر دستگاه ها دارد، قابل اطمینان نیست.

وی افزود: این سامانه منابع مالی جابجا می‌کرد و امکان صحت‌سنجی دیتاها وجود نداشت، به طوری که چندین نفر به یک یوزر و پسورد برای ورود به سامانه دسترسی داشتند و پیدا کردن متخلف بسیار سخت بود، درواقع سامانه بیشتر کاربرد داکیومنت کردن متخلفان را داشت.

وی با اشاره به راه اندازی یک  سامانه جدید به نام سدف جهت  چک کردن داده‌ها، افزود: راه اندازی این سامانه یک کار برون سازمانی بوده که با مشورت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به این نتیجه رسیدیم در ارتباط با سایر دستگاه ها یک متولی تعیین و مسئول سامانه سدف شود و تمام مصرف کنندگان سوخت یارانه ای به سامانه مذکور متصل شوند.

وی با بیان اینکه سامانه سدف یکی از جامع‌ترین سامانه ها و حتی امکان ارائه اطلاعات به سایر سازمان ها را دارد، خاطرنشان کرد: ما حتی از سازمان مالیاتی هم اطلاعات خواستیم و خروجی خوبی در اختیار ما قرار گرفت و حتی بسیاری از کسانی که فرار مالیاتی هم داشتند، شناسایی شدند. 

معاون وزیر نفت با اشاره به همکاری شرکت پالایش و پخش، وزارت نفت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حوزه انرژی وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی در راستای مبارزه با قاچاق، بیان داشت: در نتیجه این اقدام( طراحی سامانه سدف) می توان گفت که در مرزهای کشور قاچاق وجود ندارد. 

وی توضیح داد: حجم زیاد تقاضای سوخت و فراورده از کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان، افغانستان، کردستان عراق و ارمنستان دال بر مدعای صفر شدن قاچاق و رونق گرفتن تجارت با این کشورها است.

صادق آبادی تاکید کرد: ما اکنون در زمینه فروش فراورده به کشورهای همسایه موفق شده ایم و تنها منطقه ای که باقی مانده کشور پاکستان است، در بقیه کشورها قاچاق نداریم و حتی به کشوری مثل افغانستان قاچاق صفر شده،  با اطمینان می گوییم قاچاق صفر شده و احجام معملات نیز مشخص است. 

وی با بیان اینکه سامانه یاد شده کاملا بومی است، افزود: دیتاهای ارزشمندی جمع آوری کردیم، حتی پرونده قاچاق سال‌های گذشته کشف شده و وجوه قابل توجه به کشور برگشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز