خبرگزاری کار ایران

مصرف برق 3 هزار مگاوات کاهش یافت/ با صرفه‌جویی از روزهای استثنائی عبور کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۵۴۱

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه طی سه روز گذشته خاموشی برنامه‌ریزی‌شده نداشتیم، گفت: امروز میزان مصرف برق به 63 هزار مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته در همین ساعت 3000 مگاوات کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسن متولی‌زاده با اعلام اینکه در چند روز اخیر به خاطر همکاری صنایع بزرگ و مردم، شاهد کاهش محدودیت‌ها و خاموشی بوده‌ایم، اظهار داشت: طی سه روز گذشته خاموشی برنامه‌ریزی‌شده نداشتیم.

وی افزود: امروز میزان مصرف برق به 63 هزار مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته در همین ساعت 3000 مگاوات کاهش یافته است.

مدیرعامل توانیر تصریح کرد: به دلیل یک حادثه در تهران خاموشی داشته‌ایم که ماموران 24 ساعته در حال فعالیت برای رفع آن هستند و یک خاموشی محدود نیز به دلیل نقص فنی داشتیم که امیدواریم امشب برطرف شود.

متولی‌زاده با اشاره به وضعیت تامین برق در روزهای گرم پیش‌رو طی هفته جاری و هفته آینده گفت: قطعا همکاری مردم موثر است. باید بدانیم که برق از تولید به مصرف است و نقش مردم و مصرف‌کنندگان تعیین‌کننده است.

وی با اشاره به اینکه با خاموش کردن لامپ‌های اضافی و کم کردن درجه وسایل سرمایشی طی یک ساعت  امروز شاهد 400 مگاوات کاهش مصرف بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: این رقم معادل تولید یک نیروگاه بزرگ و مصرف یک استان است بنابراین می‌توانیم با یک اقدام ساده از خاموشی و کمبود تامین برق یک استان کمک کنیم.

مدیرعامل توانیر از مردم خواست با اقدامات ساده به صنعت برق و خودشان کمک کنند تا بتوانیم از این مقطع استثنایی عبور کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز