خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت دیپوینت مطرح کرد:‌

باید صادرات را تشویق کرد/ در شرایط فعلی نمی‌توان صادرات کرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۴۸۲

مدیرعامل شرکت دیپوینت اظهار داشت: ما برنامه داریم تا سالانه میزان تولید خود را 20 تا 25 درصد افزایش دهیم و تا چند سال آینده تیراژ تولید ما به 400 هزار دستگاه می‌رسد که در آن مرحله باید صادرات کنیم. امیدواریم برجام به نتیجه برسد تا انجام صادرات سهل‌تر شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد حسین منصوری در حاشیه افتتاح شرکت دانش‌بنیان دیپوینت اظهار داشت: عمق داخلی‌سازی شرکت ما 60 تا 65 درصد است. قطعات خارجی نیز که استفاده می‌شود قطعاتی است که در داخل ایران تولید نمی‌شود. ما همه سعی خود را می‌کنیم تا از کالاهای داخلی استفاده کنیم.

وی افزود: میزان داخلی‌سازی در صنایع به میزان خوبی رشد داشته است. برای مثال در حوزه ساخت یخچال تا دو سال پیش 65 درصد از قطعات باید از خارج وارد می‌شد اما امروز شاهد هستیم که عمق داخلی‌سازی بسیار بهتر شده است.

مدیرعامل شرکت دیپوینت در پاسخ به سوالی در مورد برنامه‌های این شرکت برای صادرات محصولات گفت: با وجود تحریم‌ها و در شرایط فعلی چندان نمی‌توان به صادرات فکر کرد. بانکی برای انجام کارهای مالی آن وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود ما برنامه داریم تا سالانه میزان تولید خود را 20 تا 25 درصد افزایش دهیم و تا چند سال آینده تیراژ تولید ما به 400 هزار دستگاه می‌رسد که در آن مرحله باید صادرات کنیم. امیدواریم برجام به نتیجه برسد تا انجام صادرات سهل‌تر شود.

منصوری در پاسخ به خبرنگار ایلنا گفت: قیمت لوازم خانگی به خصوص چینی و ترکیه‌ای در کشورهای اطراف بسیار ارزان‌تر از ایران است. اما باید دید این کشورها چه مشوق‌های صادراتی دارند، ما نیز باید با انجام این کار از تولیدکنندگان حمایت کنیم تا این مشکل پوشش داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز