خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایلنا:

ورود ویروس کرونا دلتا از بنادر امکان ندارد/ هیچ شناوری قرنطینه نیست/ افزایش ۱۰۰ درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر چابهار

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۵۴۵

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ورود ویروس کرونا دلتا از بنادر چابهار را تکذیب می‌کنم، گفت: در این مدت نه تنها با کاهش تخلیه و بارگیری مواجه نبودیم بلکه عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر چابهار در خردادماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشت.

بهروز آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در وضعیت بنادر سیستان و بلوچستان در شرایط پیک پنجم کرونا در این استان و تشدید شیوع کرونا در این منطقه اظهار داشت: تمام پروتکل‌های ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و وزارت بهداشت در بنادر به طور دقیق و سختگیرانه رعایت می‌شود و به هیچ وجه حتی یک ساعت هم بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری تعطیل نبوده‌اند و کار در این بنادر به دلیل شرایط شدت شیوع کرونا متوقف نمی‌شود.

وی با بیان اینکه جریان ورود و خروج کالا و ترانزیت در بنادر چابهار ادامه دارد، افزود: در این مدت نه تنها با کاهش تخلیه و بارگیری مواجه نبودیم بلکه عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر چابهار در خرداد ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بیش از 100 درصد رشد داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود مبدا ورود ویروس جهش یافته دلتا به سیستان و بلوچستان بنادر بوده و پیش از آن بارها نسبت به قرنطینه بنادر هشدار داده‌ شده، گفت: ورود ویروس دلتا به کشور از طریق بنادر چابهار را تکذیب می‌کنم. در بنادر چابهار تمام پروتکل‌ها به دقت به اجرا می‌رسد.

آقایی افزود: برای انجام عملیات تخلیه و بارگیری دیگر نیروی انسانی وارد کشتی‌ها نمی‌شوند و از سوی به غیر از مبدا هند هر کشتی که وارد ‌بنادر می‌شود بیش از دو هفته بر روی آب بوده‌ است. همچنین تمام کشتی‌ها در ابتدا در لنگرگاه متوقف می‌شوند و پس از بررسی‌های بهداشتی در بنادر پهلو می‌گیرند.

وی تاکید کرد: موضوع دیگر این است که تمام افراد حاضر بر روی کشتی و کارکنان همزمان با ورود، تست سی پی آر را برای طرف ایرانی ایمیل می‌کند و با توجه به تمام این موضوعات امکان ندارد که ویروس دلتا از طریق بنادر وارد کشور شده‌ باشد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در پاسخ به این سوال که در حال حاضر آیا کشتی یا شناوری در بنادر چابهار در قرنطینه است، اظهار داشت: هیچ کشتی و شناوری در بنادر چابهار در قرنطینه نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز