خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران:

ظرفیت ۱۲ میلیاردی تنی حمل و نقل دریایی در سال ۲۰۲۱/ برنامه‌ریزی رشد ۴۵ درصدی جابه جایی کالا در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۹۴۳

نائب رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: خوشبختانه از بحران سال ۹۹ عبور کرده‌ایم و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ با تلاش کل گروه به رکورد‌های جدیدی در حمل ونقل کالا دست پیدا کنیم.

به گزارش ایلنا؛ محمدرضا مدرس خیابانی در نشست هماهنگی مدیران ارشد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: موضوع مهم در فعالیت های سال جاری پایبند بودن به سند راهبردی ۱۴۰۴ و اجرای آن است؛ البته قطعاً برنامه موجود نیاز به بازنگری دارد، زیرا مطابق با ظرف زمانی خود تهیه شده است با این حال امیدواریم موضوع تحریم و محدودیت‌هایی که برای کشور و  کشتیرانی رخ داده است به پایان برسد که در این صورت این برنامه نیز به فراخور بازنگری خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه اگر خواستار یک شرکت بالنده هستیم قطعاً حوزه برنامه ریزی باید نقش اساسی در شرکت داشته باشد، خاطر نشان کرد: پیش بینی‌ها حاکی از حمل و نقل دریایی حدود ۱۲ میلیارد تن  کالا در سال ۲۰۲۱ است؛ این درحالی است که ظرفیت ناوگان حمل و نقل کالا در جهان رقمی بالغ بر دو میلیارد تن است؛ بنابراین برای سهیم شدن در این بازار لازم است برنامه ریزی صورت گیرد.

مهندس مدرس خیابانی با اشاره به کاهش نسبی عملکرد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی سال ۹۹ افزود: یکی از دلایل کاهش حمل ونقل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۹ شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده برای بخش کانتینری در مسیر چین بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه از بحران سال ۹۹ عبور کرده‌ایم و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ با تلاش کل گروه به افق‌های جدیدی در حمل ونقل کالا دست یابیم.

نائب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در رابطه با عملکرد بخش حمل فله این گروه نیز گفت: بخش حمل فله در سال گذشته از ثبات برخوردار شد اگرچه نسبت به سال ۹۸ با کاهش نسبی عملکرد مواجه بودیم؛ موضوع مهم در این بخش ایجاد نگرشی است که  در آن مشتری به عنوان شریک تجاری مورد توجه قرار گیرد؛ جذب، وابستگی و پایبندی مشتری به شرکت باید مورد اهمیت باشد به گونه‌ای که مشتری تنها در شرایط تنگنا به ما رجوع نکند بلکه در هر زمانی مشتری ناوگان ملی باشد.

وی همچنین درباره کشتیرانی دریای خزر گفت: در حوزه کشتیرانی دریای خزر توقع از مدیریت و اعضاء هیئت مدیره این است که ارتباط با مشتریان و پایبندی آن‌ها به این شرکت را اساساً متحول کنند.

 مدرس خیابانی با تأکید بر اهمیت ارتباط با مشتریان تصریح کرد: اگر با مشتریان شرکت به صورت شفاف ارتباط برقرار کنیم توانمندی اساسی در شرکت ایجاد خواهد شد؛ در این زمینه لازم است حوزه بازاریابی و امور مشتریان و حوزه حقوقی گام‌های اساسی بردارند. همچنین افزایش سطح رضایت‌مندی مشتریان و رضایت شغلی کارکنان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تقسیم شرکت‌های گروه کشتیرانی به دو بخش مأموریت محور و درآمد محور؛ یادآور شد: کشتیرانی دارای ۹ شرکت مأموریت محور و هشت شرکت درآمد محور است و توقع می‌رود که شرکت‌های مأموریت محور بتوانند خارج از گروه کشتیرانی نیز برای خود درآمد کسب کنند.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تدوین سند راهبردی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴؛ اظهار داشت: این سند با نگاهی به سند چشم انداز ایران ۱۴۰۴ و عملاً بر مبنای اسناد بالادستی تهیه شده است.

مهندس مدرس خیابانی افزود: باید اهمیت نقش حمل ونقل دریایی و کشتیرانی را از طریق ارتباط با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، متولیان حوزه برنامه‌ ریزی و مسئولین ذی‌ربط کشور و همچنین ارتباط با رسانه‌ها و مطبوعات و اقدامات کارشناسی به سطوح بالادستی جامعه معرفی کرد تا از موقعیت دریایی کشور در جهت توسعه اقتصادی و به تبع آن کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران  بهره بگیریم.

وی در ادامه با بیان اینکه در شرکت همواره باید به دو بال درآمد و هزینه توجه داشته باشیم، گفت: همچنین مدیریت سرمایه انسانی، آموزش سرمایه انسانی و ایجاد تعلق خاطر به مجموعه از موضوعات مهم است به گونه‌ای که نیروی انسانی به درکی مشترک از مسائل برسد.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تبیین هدف و مبانی تدوین سند استراتژیک در چهار بخش مالی و سرمایه گذاری، بازار و مشتری مداری، عملیات و ناوگان و منابع انسانی و ساختار، بر توسعه تفکر راهبردی در گروه و اتصال برنامه و بودجه و توجه به مدیریت هزینه‌ها و درآمد‌ها تأکید کرد.

وی با تأکید بر اینکه سند راهبردی ابلاغ شده به مثابه نقشه راه گروه می‌باشد، گفت: این سند می‌باید به صورت دائم توسط دفتر برنامه‌ریزی معاونت توسعه بازار پایش گردد و در جلسات هیئت مدیره و درون گروهی به بحث و بررسی گذاشته شود و همچنین گزارش‌های مستمری از پیشرفت کار در جلسات بررسی عملکرد شرکت‌ها با حضور رئیس هیئت مدیره هلدینگ ارائه گردد.

مهندس مدرس خیابانی افزود: تمامی کارکنان در کلیه شرکت‌ها و مؤسسات گروه باید نسبت به مفاد برنامه مربوط به شرکت خود آگاهی کامل را داشته باشند و در اجرای آن مشارکت نمایند که برای موفقیت در اجرا نیز مدیران عامل باید جلساتی را در جهت همدلی و هماهنگی با حضور کارکنان برگزار نمایند.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط با نمایندگان و فورواردرها، بر تشریک مساعی با آن‌ها به عنوان شرکای تجاری تأکید کرد  و  گفت: بر اساس برنامه راهبردی باید رضایتمندی همه ذی نفعان اعم  از کارکنان، مدیران، سهامداران، مشتریان، تامین کنندگان، محیط زیست، دولت و ...   مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس این نقشه راهبردی باید در پایان سال ۱۴۰۰ به رقم بیست میلیون و  پانصد هزار تن جا‌به‌جایی کالا دست پیدا کنیم که به معنای رشد ۴۵ درصدی در مقایسه با سال ۹۹ است.

به گفته مهندس مدرس خیابانی، براساس نقشه راهبردی کشتیرانی، در سال ۱۴۰۰ تعداد کشتی‌های ناوگان کشتیرانی به ۱۳۴ فروند می‌رسد بنابراین لازم است در بازسازی، نوسازی، تعویض و جا به جایی ناوگان شرکت گام‌های اساسی برداشته شود.

وی دیگر موضوع مهم در افق ۱۴۰۴ را تلاش برای ورود شرکت‌های عملیاتی به بورس اعلام کرد و در ادامه اظهارات خود به روند‌ها در حوزه فناوری اطلاعات پرداخت و گفت: مهم‌ترین انتظارات از حوزه فناوری اطلاعات پیگیری و نظارت بر ایجاد، توسعه و ارتقاء سامانه‌های یکپارچه فناوری اطلاعات در گروه کشتیرانی در جهت بهینه سازی عملیات و ارائه خدمات بهتر به مشتریان و نیل به هدف سازمان دیجیتال است؛ البته مدیران شرکت‌ها هم باید در خصوص سامانه‌های ایجاد شده حمایت و همراهی داشته باشند.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بخشی از اظهارات خود در مورد تعداد کارکنان دریایی وغیر دریایی گفت: در سال ۱۴۰۴ از ۳۸۰۵  نفر کادر دریایی باید به ۴۲۲۱ نفر برسیم که در این زمینه جذب، آموزش و ارتقاء بسیار مهم است. در حوزه غیر دریایی نیز باید از یک استاندارد خاص تبعیت کنیم که در این زمینه موضوع جانشین پروری از اهم موضوعات است و در واقع باید به جوانان اعتماد کنیم.

وی با اشاره به نقش روابط عمومی به عنوان رسانه تصریح کرد: در همه حوزه‌ها می‌توان از رسانه‌ها استفاده کرد که در زمینه کشتیرانی و حمل و نقل دریایی نیز باید از ابزار رسانه در جهت شناساندن این صنعت به سطوح بالای کشور بهره برد.

این گزارش حاکی است: در بخش دیگری از نشست هماهنگی مدیران ارشد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مدیران عامل شرکت‌های حمل و نقل کانتینری، حمل فله، کشتیرانی دریای خزر، کشتیرانی والفجر و کشتیرانی جنوب خط ایران طی سخنانی ضمن ارائه گزارشی کوتاه از عملکرد شرکت‌های تحت مدیریت خود، در خصوص چگونگی تحقق اهداف تعیین شده در سند راهبردی گروه کشتیرانی در سال ۱۴۰۰ توضیحاتی را بیان کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز