خبرگزاری کار ایران

عضو شورای عالی بورس در گفت‌وگو با ایلنا:

تغییر دامنه نوسان تاثیری در روند بلندت مدت بازار ندارد/ بورس منتظر اخبار خوب اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۳۶۶

عضو شورای عالی بورس اظهار داشت: تاکید می‌کنم تغییر دامنه به تنهایی قفل بازار سهامی که قفل شده‌اند را باز نخواهد کرد. اما کمک می‌کند و اجازه می‌دهد که تصحیح قیمتی درباره برخی از سهامی که نتوانستند در ماه‌های گذشته اصلاح قیمت مناسبی داشته باشند، صورت بگیرد.

سعید اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره تغییر دامنه نوسان به مثبت و منفی 5 درصد اظهار داشت: خواست تمام فعالان بازار سرمایه این است که بتوان دوباره نقدشوندگی را به بازار برگرداند. همزمان با تغییر محدوده دامنه نوسان باید سیاست‌های دیگری در جهت نقدشوندگی برخی از سهام که بازار قفل شده‌اند به اجرا برسد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مشکلات بازار سرمایه نقدناشوندگی برخی از سهام است که با اجرای این سیاست‌ها به دنبال رفع این مشکل هستیم. نقدناشوندگی برخی از سهام فشاری را بر روی سهامی که نقدشونده هستند اضافه کرده‌ است.

عضو شورای عالی بورس تاکید کرد: معتقدم بازار باید در انتظار اخبار خوب اقتصادی باشد تا روند رو به بهبود خود را آغاز کند.

اسلامی در پاسخ به این سوال که تغییر دامنه چطور به بهبود فضای بازار سرمایه کمک می‌کند، گفت: موضوع مهم این است که همزمان با تغییر دامنه باید سیاست‌های دیگری هم به اجرا برسد. اما مجموعه این سیاست‌ها به اصلاح قیمت سهام نقدناشونده می‌تواند کمک کند.

وی افزود:  تاکید می‌کنم تغییر دامنه به تنهایی قفل بازار سهامی که قفل شده‌اند را باز نخواهد کرد. اما کمک می‌کند و اجازه می‌دهد که تصحیح قیمتی درباره برخی از سهامی که نتوانستند در ماه‌های گذشته اصلاح قیمت مناسبی داشته باشند،  صورت بگیرد.

عضو شورای عالی بورس درباره اخبار خوب اقتصادی که بر بازار می‌تواند اثرگذار باشد اظهار داشت: به طور کلی ریزساختارهای بازار اساسا روندهای کوتاه مدت بازار را تعیین می‌کنند اما بازار سرمایه در بلند مدت نیاز به حمایت‌های سیاست‌گذارانه دارد. تغییر دامنه نوسان از ریزساختارهای بازار هستند و روی روندهای کوتاه مدت اثر می گذارند.

اسلامی گفت: موضوع این است که این ریزساختارهای بازار نه در ایران بلکه در تمام دنیا تاثیری در روند بلند مدت بازار ندارند و تاثیر آن‌ها فقط در ریسک درج شده است بنابراین دامنه نوسان 2 درصد باشد یا 5 درصد تاثیر چندانی بر ارزش ذاتی یک شرکت ندارد.

وی ادامه داد: شرایط بازار امروز ما به گونه‌ای است که تاثیر هیجانات در آن بسیار زیاد است و بازار در حال حاضر منتظر چندین خبر خارج از بازار است که ارکان بازار هم در آن نقشی ندارند که مساله مذاکرات وین و انتخابات ریاست جمهوری از جمله این اخبار هستند.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز