خبرگزاری کار ایران

یک مسئول در گفت‌وگو با ایلنا:

رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی جذب سرمایه‌گذاری خارجی/ سرمایه‌گذاران به خاطر نتیجه FATF تعلل می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۳۶۱

رییس انجمن سرمایه‌گذاری‌های مشترک ایرانی و خارجی اظهار داشت: بسیاری از کسانی که چند ماه گذشته مجوز هم گرفته‌اند منتظر هستند و تعلل می‌کنند تا ببینند نتیجه قانون FATF چه می‌شود. ما باید مساله FATF را در نظر داشته باشیم که سرمایه‌گذار خارجی چگونه می‌خواهد پول خود را از طریق بانک انتقال دهد.

حسین سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد تاثیر مذاکرت وین بر جذب سرمایه‌گذاری خارجی اظهار کرد: تاثیرات توافقات برجام زمانی خود را نشان می‌دهد که به مرحله امضا برسد. کسی به خاطر اینکه مذاکرات در حال انجام است و بدون اینکه خیالش از آن راحت باشد سرمایه‌گذاری نمی‌کند. باید صبر کرد تا برجام امضا شود تا اثرات آن در جذب سرمایه‌گذاری خارجی را ظرف یک تا دو ماه پس از آن مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: الان روند سرمایه‌گذاری‌های خارجی مشابه ماه‌های گذشته است. نگرانی از ثبات اقتصادی و تحولات ارزی که رخ داده هم تاثیرگذار است. پیش از این وقتی سرمایه‌گذار خارجی یک میلیون دلار وارد کشور می‌کرد، معادل 250 میلیارد تومان می‌توانست صرف هزینه‌های داخلی کند، ولی الان این رقم به 20 میلیارد تومان رسیده است. این مساله در تصمیمات سرمایه‌گذاران تاثیرگذار است.

رییس انجمن سرمایه‌گذاری‌های مشترک ایرانی و خارجی در ادامه خاطرنشان ساخت: در مجموع مطمئنا تاثیرات برجام در جذب سرمایه‌گذاری خارجی مثبت است، با لغو تحریم‌ها هزینه‌ها کاهش می‌یابد و دلگرمی‌ها برای سرمایه‌گذاری افزایش پیدا می‌کند بنابراین اثرات آن 100 درصد مثبت است.

وی با تاکید بر اهمیت قانون FATF گفت: بسیاری از کسانی که چند ماه گذشته مجوز هم گرفته‌اند منتظر هستند و تعلل می‌کنند تا ببینند نتیجه قانون FATF چه می‌شود. ما باید مساله قانون FATF را در نظر داشته باشیم که سرمایه گذار خارجی چگونه می‌خواهد پول خود را از طریق بانک انتقال دهد. قانون FATF الان یک فاکتور مهم است. اما اگر تحریم‌ها لغو شود جهت سرمایه‌گذاری‌ها به سمت مثبت حرکت می‌کند و ما امید داریم که یکی از ارکان رشد اقتصادی است تامین شود. بدون جذب سرمایه‌گذاری خارجی ما به هدف رشد 7 درصدی که در برنامه توسعه به آن اشاره شده دست نخواهیم یافت.

سلیمی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد روند جذب سرمایه‌گذاری در سال گذشته بیان کرد: در سال 99 در حوزه جذب سرمایه گذاری خارجی نسبت به سال 98 رشد داشتیم. فکر می‌کنم که حدود 20 تا 30 درصد نسبت به سال 98 با رشد جذب سرمایه‌گذاری خارجی مواجه بودیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز