خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق ایران و کره جنوبی در گفت‌وگو با ایلنا:

آخرین جزییات از مذاکرات ایران و کره جنوبی/ پیشنهاد ایران دریافت پول نقد است/ مبادلات دو کشور به حداقل میزان رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۴۲۲۷

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی اظهار داشت: به احتمال زیاد کره‌ای‌ها از طریق ووری بانک ( WOORI ) و IBK بانک پول را هم برگردانند. بنابراین احتمالا در مقابل بخشی از پول‌های بلوکه شده محصولات می‌دهند و بخشی را نیز به صورت نقدی می‌پردازند.

حسین تنهایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد آخرین وضعیت پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی اظهار کرد: طبق صحبت‌های جدیدی که با کره‌ای‌ها داشتیم، احتمال این موضوع زیاد است که ان‌شاالله به زودی مشکل پول‌های بلوکه شده ایران در این کشور حل شود. البته این مساله ارتباط زیاد و مستقیمی با مذاکرات برجام دارد. ولی خود کره‌ای‌ها هم رفت‌وآمد می‌کنند تا هم ارتباط را حفظ کنند و هم برای پول‌های بلوکه شده ایران در حال برنامه‌ریزی هستند. اینکه در مرحله اجرا به چه صورتی باشد فعلا مشخص نیست.

وی در ادامه اضافه کرد: ما پیشنهاد دادیم که یا خود پول را برگردانند یا اگر می‌خواهند در مقابل آن کالا بدهند کالاهای ساخته شده ندهند بلکه تجهیزات پزشکی یا صنعتی یا موارد مشابه باشد. کره‌ای‌ها در این مورد در ظاهر حرفی نمی‌زنند اما تمایل دارند که محصولات را به جای پول به ایران بفرستند.

رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی با اشاره به نحوه بازپس‌دهی پول‌های بلوکه شده ایران گفت: به احتمال زیاد کره‌ای‌ها از طریق ووری بانک ( WOORI ) و IBK بانک پول را هم برگردانند. بنابراین احتمالا در مقابل بخشی از پول‌های بلوکه شده محصولات می‌دهند و بخشی را نیز به صورت نقدی می‌پردازند.

تنهایی در ادامه خاطرنشان کرد: در مقابل بخشی از پول‌های بلوکه شده پیش از محصولات پزشکی دریافت کرده‌ایم. برای اینکه در مقابل بخشی از پول‌های باقی‌مانده نیز واکسن به بدهند نیز آمادگی دارند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد روند تجاری ایران و کره‌جنوبی اظهار کرد: روند مبادلات تجاری ایران و کره جنوبی بسیار کاهش داشته است. شاید در ظرف 15 سال گذشته به کمترین رقم رسیده‌ایم. رقم مبادلات بسیار کم و ناچیز است.

تنهایی یادآور شد: کره‌ای‌ها در حال رفت و آمد هستند، امیدوار هستیم در حوزه‌هایی که قوی هستند مانند تجهیزات پزشکی، پتروشیمی، شیمیایی و غیره استفاده کنیم و بتوانیم در این زمینه‌ها سرمایه‌گذاری‌های خوبی داشته باشیم و ارتباط خود را برقرار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز