خبرگزاری کار ایران

با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور و وزیر نیرو انجام شد:

افتتاح ۴ طرح بزرگ آبی؛ در یکی از خشک‌ترین سال‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۸۳۸

اردکانیان با اشاره به اهمیت طرحها در خشک‌ترین سال‌های و شرایط کم بارشی کشور، گفت: این طرحها در بخش آب تاثیر مستقیم و در بخش برق به دلیل کمبود منابع آب در سدها تاثیر خود را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا اردکانیان در چهارمین هفته از پویش#هرهفته-الف-ب-ایران و بهره‌برداری از طرح‌های آبی در استان‌های خوزستان، هرمزگان و مازندران که با حضور ویدئو کنفرانسی رییس‌جمهور برگزار شد، اظهار داشت: ۲۹۰ طرح بزرگ آب و برق به ارزش ۶۴ هزار میلیارد تومان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. 

وی افزود: طی ۳ پویش ابتدایی سال جاری ۲۱ طرح با ۶۱۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

وزیر نیرو تصریح کرد: امروز طرح‌های آبی در استان‌های هرمزگان، خوزستان و مازندران با ۲۶۰۰میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت طرح‌ها در خشک‌ترین سال‌ها و شرایط کم‌بارشی کشور، گفت: این طرح‌ها در بخش آب تاثیر مستقیم و در بخش برق به دلیل کمبود منابع آب در سدها تاثیر خود را نشان می‌دهد. 

اردکانیان با ابراز امیدواری از اینکه با همکاری مردم در بخش کشاورزی و صنعت بدون اختلال و با حداقل مشکلات تابستان سال جاری را سپری خواهیم کرد، به طرح‌های آبی قابل افتتاح در استان بندرعباس اشاره کرد و افزود: فاز نهایی آب شیرین‌کن استان با ظرفیت آبرسانی باکیفیت 60 هزار متر مکعبی به 9 شهر و 25 روستا و یک میلیون نفر جمعیت به اجرا رسید. 

وی همچنین تصفیه‌خانه آب سرنی را دیگر پروژه افتتاح شده در بندرعباس عنوان کرد و گفت: این تصفیه‌خانه 865 هزار نفر را در شرق بندرعباس مشروب خواهد کرد.

مقام عالی وزارت نیرو در ادامه به افتتاح 83اُمین تصفیه خانه فاضلاب در مازندران در دولت تدبیر و امید اشاره و بیان داشت: این تصفیه خانه در 3 ماه باقی مانده از دولت به بهره‌برداری رسید که 100 هزار نفر از جمعیت استان را تحت پوشش قرار می‌دهد و پساب آن نیز در صنعت استفاده خواهد شد.

وی یادآور شد: طرح‌ها و اجرای پروژه‌ها در راستای ریل‌گذاری برای دولت سیزدهم ادامه خواهد داشت.

اردکانیان به طرح قابل افتتاح در خوزستان اشاره و اظهار داشت: 53اُمین سد مخزنی با اعتبارات ملی به افتتاح می‌رسد که 6500 هکتار از اراضی اندیمشک و حسینیه را در استان مشروب خواهد کرد و همچنین منجر به ایجاد گردشگری در منطقه و کنترل سیلاب خواهد شد و مردم نیز از مواهب آن بهره‌مند خواهند شد.

وی در ادامه به موضوع قیمت آب قابل تامین توسط آب شیرین‌کن‌ها اشاره کرد و گفت: قیمت تمام شده آب در مناطق ساحلی کمتر یک دلار و در مناطق مرکزی 2 یورو است، اما با یارانه دولت و خرید تضمینی با قیمت متعارف در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، چهار طرح بزرگ صنعت آب با سرمایه‌گذاری 2600 میلیارد تومان و آغاز عملیات اجرایی سد "زارم‌رود" در سه استان هرمزگان، مازندران و خوزستان در چهارمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال 1400 به بهره‌برداری رسید.

از این چهار طرح، دو طرح در استان هرمزگان، یک طرح در استان مازندران و یک طرح نیز در استان خوزستان قرار دارد.

فاز سوم سامانه نمک زدایی بندرعباس، خط انتقال آبرسانی به بندرعباس از آب شیرین‌کن و تصفیه‌خانه آب سرنی" به ارزش 1285 میلیارد تومان دو طرح‌ آماده شده‌ در استان هرمزگان است که به بهره‌برداری رسید.

واحد دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ساری" با اعتبار 150 میلیارد تومان نیز یکی دیگر از طرح‌های استان مازندران است.

 افتتاح آبگیری سد بالارود با سرمایه‌گذاری 645 میلیارد تومان دیگر طرح است که در استان خوزستان قرار دارد.

همچنین در ادامه پویش هفته چهارم، عملیات اجرایی "سد زارم‌رود" با سرمایه‌گذاری 90 میلیارد تومان در استان مازندران آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز