خبرگزاری کار ایران

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با ایلنا:

احتمال رشد شاخص در آستانه انتخابات/ حرکت نقدینگی به گروه‌های ریالی با احیای برجام

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۲۵۱

یک کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: اما در سال 1400 می‌توان پیش بینی کرد که بازار دو نیمه متفاوت خواهد داشت. در نیمه اول آن، با توجه به مسائل انتخاباتی و سیاسی مانند نیمه اول سال گذشته، شاهد رشد شاخص در کوتاه مدت خواهیم بود اما نیمه دوم، با مثبت بودن صنایع کوچک و دوره رکود مواجه می‌شویم.

شایان زهراکار در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به وضعیت بازار سرمایه در سال گذشته و شرایط آن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: بازار سرمایه در سال گذشته برای سهام‌داران به ویژه سهامداران قدیمی بازار بسیار خوبی بود اما در حال حاضر سهامداران با مشکلاتی در بازار مواجه شدند که مهم‌ترین آن قوانین اجباری خلق الساعه، فروش سهام عدالت، مشکلات سیستمی، ورود به بازارهای ارز دیجیتال، مسدودیت کدهای معاملاتی بوده است.  

وی ادامه داد: در سال گذشته بازار سرمایه را می‌توان به دو نیمه خوب ابتدای سال و نیمه بد بازار از اواسط مرداد تا پایان سال تقسیم کرد که البته این شرایط به امروز ادامه داشته است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: اما در سال 1400 می‌توان پیش بینی کرد که بازار دو نیمه متفاوت خواهد داشت. در نیمه اول آن، با توجه به مسائل انتخاباتی و سیاسی مانند نیمه اول سال گذشته، شاهد رشد شاخص در کوتاه مدت خواهیم بود اما نیمه دوم، با مثبت بودن صنایع کوچک و دوره رکود مواجه می‌شویم.

زهراکار گفت: پیش بینی می‌شود در آستانه انتخابات ریاست جمهور شاخص تا یک میلیون و 600 هزار واحد پیش رود و پس از انتخابات شاهد ایجاد رکود تا بهمن ماه خواهیم بود.     

وی تاکید کرد: درصورت احیای برجام هم با کاهش نرخ دلار نقدینگی به گروه‌های ریالی مانند خودرو و بانک وارد خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در مجموع پیش بینی‌ها حاکی از این است که از اردبیبهشت ماه شاهد بازار متعادلی داشته باشیم و تا انتخابات رشد شاخص ادامه داشته باشد.      

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز