خبرگزاری کار ایران

ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور به ۹۲۰ مگاوات رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۱۶۶

تاکنون از منابع تجدیدپذیر حدود 5 هزار و 913 میلیون کیلووات ساعت، انرژی تولید شده که این میزان تولید برق توانسته از انتشار ۳ میلیون و 978 هزار تن گاز گلخانه‌ای در کشور بکاهد.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، این میزان تولید انرژی‌های تجدیدپذیر باعث شده بیش از یک میلیارد و 679 میلیون مترمکعب از مصرف سوخت‌های فسیلی در ایران که در تولید برق از منابع انرژی فسیلی بکار گرفته می‌شود، کاسته و بیش از 1300 میلیون لیتر در مصرف آب نیز صرفه‌جویی شود.

بنابر این گزارش، تاکنون ظرفیت نصب شده انرژی‌های تجدیدپذیر به بیش از 920 مگاوات رسیده است و عملکرد این نوع از نیروگاه‌ها همچنین موجب عدم انتشار بیش از 25 هزار تن آلاینده‌های محلی شده است.

بر اساس این گزارش، با استقبال خوب سرمایه‌گذاران تاکنون 5 هزار نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک با مجموع ظرفیت 69 هزار و 320 کیلووات در سراسر کشور به بهره‌برداری رسیده است.

این گزارش حاکی است، بررسی اعداد و ارقام موجود در این بخش حکایت از آن دارد که 49 درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور از نوع خورشیدی، 34 درصد از نوع بادی، 12 درصد از نوع برق‌آبی کوچک، یک درصد از نوع زیست توده، 2 درصد بازیافت حرارتی و 2 درصد توربین‌های انبساطی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز