خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول مطرح کرد؛

هدفگذاری آبرسانی به ۹.۳ میلیون جمعیت روستایی/ ۱۶۸ روستا برای اولین بار آبدار شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۷۰۶

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: از ۴۰۰ روستایی که امروز از آب شرب سالم و پایدار برخوردار شدند، ۱۶۸ روستا فاقد هرگونه تاسیسات آبرسانی بودند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا جانباز در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به 400 روستا در 7 استان کشور با اعتبار 302 میلیارد تومان که با حضور وزیر نیرو و در قالب هفته چهل و چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران انجام شد، اظهار داشت: طرح ملی تکمیل و آبرسانی به روستاهای کشور از سال ۱۳۹۳ با اجازات مقام معظم رهبری و با برداشت از صندوق توسعه ملی آغاز شد.

وی با اشاره به هدفگذاری طرح مبنی بر بهره‌مندی ۱۰.۹ میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور از آب شرب سالم و پایدار گفت: با احتساب پروژه‌های این هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، آبرسانی به ۱۳ هزار و ۱۶۳ روستا با جمعیت ۸.۷ میلیون نفر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از برنامه‌ریزی برای افزایش جمعیت روستایی برخوردار از آب شرب سالم و پایدار به ۹.۳ میلیون نفر تا پایان فعالیت دولت خبر داد و افزود: در سال ۹۹ در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران آبرسانی به ۱۶۶۹ روستا با جمعیت ۹۷۹ هزار نفر هدفگذاری شده بود که با احتساب پویش امروز، از این تعداد ۱۶۵۰ روستا با جمعیت یک میلیون و ۴۹ هزار نفر از آب شرب پایدار برخوردار شده‌اند.

وی اظهار داشت: برنامه داریم با اتفاق‌هایی که در لایحه بودجه و مصوبات کمیسیون تلفیق افتاد، در ادامه دولت تا شش ماهه اول سال ۱۴۰۰، تعداد دیگری از روستاها از آب شرب سالم و پایدار برخوردار شوند و جمعیت نهایی به ۹.۳ میلیون نفر برسد.

وی گفت: از  ۴۰۰ روستایی که امروز از آب شرب سالم و پایدار برخوردار شدند، ۱۶۸ روستا فاقد هرگونه تاسیسات آبرسانی بودند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: به ۷ روستا در این پویش در استان‌های کرمان و خراسان رضوی با جمعیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر با همکاری خیران استانی با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان آبرسانی شده است، این اتفاق خوبی بود که خیران به این سمت سوق پیدا کردند و برای شکل‌گیری این اقدام به طور گسترده در کشور تلاش می‌شود.

جانباز اظهار داشت: تعداد زیادی از این روستاها در چارچوب یکپارچگی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی عمدتا در کنار تاسیسات مشترک بهره‌مند می‌شوند و با ادامه حرکت، سرعت کار بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: حجم اجرایی عملیاتی که امروز به بهره‌برداری رسید، افزایش ظرفیت تامین به میزان بیش از ۷۰۰ لیتر در ثانیه است، حدود ۱۴۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری برای این روستاها انجام و بیش از ۳۵ هزار متر مکعب مخزن احداث شده است.

وی گفت: این اقدامات در حالی انجام شده که بیش از ۵۰ درصد اعتبارات مصوب محقق نشد و در زمان حاضر بیش از هزار میلیارد تومان به عوامل دست اندرکار، مهندسان مشاور،  پیمانکاران، سازندگان تجهیزات و پیمانکاران بدهکاریم؛ البته سازمان برنامه و بودجه قول‌هایی را در خصوص پرداخت‌ها داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز