خبرگزاری کار ایران

توسعه ۲۰۰ کیلومتری خطوط‌ مترو بین شهرهای جدید و شهرهای مادر در دستور کار است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۵۹۶

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به اتخاذ سیاست توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل بین شهرهای جدید و شهرهای مادر گفت: هم اکنون ساخت ۲۰۰ کیلومتر مترو بین شهرهای جدید و شهرهای مادر در دستور کار این شرکت قرار دارد.

به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی، حبیب‌‌‌‌اله طاهرخانی عنوان کرد: موضوع حمل‌و‌نقل بین شهرهای جدید و شهرهای مادر و به‌‌ویژه توسعه حمل‌و‌نقل ریلی انبوه در دستور کار ویژه این شرکت قرار دارد.

وی گفت: در بدو شکل‌گیری شهرهای جدید علی‌‌رغم اینکه این شهرها از نظر مکان‌‌یابی، آب و هوا و دوری از آلودگی و ترافیک شهری، وضعیت مناسبی داشتند اما با استقبال مردم مواجه نبودند و یکی از دغدغه‌های آنان، موضوع تردد و حمل و نقل به این شهرها بود که باید تسهیل می‌‌شد.

طاهرخانی با بیان اینکه به این منظور بر حمل و نقل ریلی، آزادراهی و بزرگراهی تمرکز کرده‌ایم، افزود: ساخت حدود ۲۰۰ کیلومتر خط مترو بین شهرهای جدید و شهرهای مادر را در دستور کار داریم که اولین آن، یعنی مترو کرج-هشتگرد، سال گذشته به‌طول ۲۶ کیلومتر افتتاح شد. مترو اصفهان-بهارستان، پروژه مهم دیگری است که در این حوزه در دست ساخت داریم. طول این خط ۱۵ کیلومتر است و تلاش می‌کنیم تا سال آینده این پروژه را نیز به افتتاح برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، مترو مشهد-گلبهار را دیگر پروژه مهم شرکت عمران شهرهای جدید در حوزه حمل و نقل ریلی خواند و خاطرنشان کرد: پیشرفت این خط مترو که حدود ۴۰ کیلومتر طول دارد، هم‌اکنون حدود ۴۰ درصد است.

طاهرخانی همچنین از آغاز عملیات اجرایی مترو تهران-پردیس در سال جاری خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز