خبرگزاری کار ایران

نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی در گفت‌وگو با ایلنا:

پیشرفت ۷۰ درصدی ۱۰ کریدور اصلی کشور/ عبور از تهران بدون درگیری ترافیکی با افتتاح آزادراه غدیر

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۶۲۵

نماینده و مشاور وزیر راه در امور زیربنایی با بیان اینکه 10 کریدور اصلی کشور پیشرفت فیزیکی 70 درصدی دارد،‌ گفت: با افتتاح آزادراه غدیر عبور بدون درگیری ترافیکی 4 استان انجام می‌شود.

حسین میرشفیع در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به شبکه راهی کشورمان اظهار داشت: خوشبختانه شبکه راه‌های کشورمان از زیرساخت‌های مناسبی برخوردار است و در حال حاضر بالای 95 درصد جمعیت روستایی کشور از راه آسفالته برخوردارند.

وی ادامه داد: تمام شهرها حتی شهرهای زیر 25 هزار نفر دسترسی کامل به راه‌های فرعی دارند و تا دو سال آینده تمام مراکز استان‌ها به صورت بزرگراهی به یکدیگر متصل می‌شوند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور توسعه زیربنایی با اشاره به آخرین وضعیت کریدورهای اصلی کشور گفت: در حال حاضر 10 کریدور اصلی شمالی – جنوبی و شرقی- غربی طراحی شده که پروژه‌های راهسازی در این کریدورها پیشرفت فیزیکی 70 درصدی دارند و تمام این کریدورها باید مسیر اتصالی بزرگراهی به یکدیگر را داشته باشند.

میرشفیع از افتتاح آزادراه جنوبی تهران (غدیر) تا چند روز آینده خبر داد و افزود: آزادراه غدیر مهمترین و پرکاربردترین مسیر آزادراهی کشور محسوب می‌شود به طوری که تمام خودروهایی که از سمت غرب و یا شمال شرق و شمال غرب کشور در تردد هستند دیگر نیازی به ورود به محدوده تهران را ندارند.

وی تاکید کرد: تمام این ترددها در آزادراه غدیر توزیع می‌شود برای مثال ترددهای جاده قم- تهران یا جاده ساوه بدون ورود به تهران و درگیری با ترافیک آن می‌توانند به سمت غرب آبیک برسند.

نماینده وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آزادراه غدیر ترافیک چهار استان را دور می‌زند، گفت: آزادراه غدیر یک راه میانبر است که ترددها را درگیر چهار استان به ویژه خروجی و ورودی‌های استان تهران نمی‌کند.

میرشفیع افزود: این یک صرفه‌جویی مهم برای کسانی است که از جنوب کشور یا شرق کشور در تردد هستند و با تردد از آزادراه غدیر هم در زمان و هم در میزان مصرف سوخت خود صرفه‌جویی قابل توجهی می‌کنند.

وی ادامه داد: با افتتاح آزادراه غدیر، وسایل نقلیه سنگین از این پس وارد محدوده شهر تهران نمی‌شوند و نیازی نیست که در صف جاده قدیم یا جاده مخصوص کرج بمانند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور توسعه زیربنایی گفت: کسانی که از سمت تبریز و یا آذربایجان به سمت شرق می‌روند یا برعکس، کسانی که می‌خواهند از مشهد به غرب بروند با تردد از آزادراه غدیر وارد میانبر می‌شوند که نه تنها این آزادراه، مسیر را برای آنها کوتاه می‌کند بلکه وقت افراد در ترافیک ورودی و خروجی‌های چهار استان قم، تهران، البرز و قزوین تلف نمی‌شود.

میرشفیع تاکید کرد: با افتتاح آزادراه غدیر عملا از گرمسار تا قزوین خودروها به صورت ممتد در آزادراه حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه 158 کیلومتر آزادراه غدیر در مدت‌زمان کمتر از پنج سال احداث و تکمیل شد، بیان کرد: این آزادراه از نظر کیفیت استانداردهای مطلوبی دارد و برای سرعت 130 کیلومتر در ساعت طراحی شده است.

مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی درباره سرمایه‌گذاری در بخش آزادراهی گفت: سرمایه‌گذاری در بخش آزادراهی به طور قطع با ارزش افزوده قابل توجهی همراه است و می‌تواند به نفع سرمایه‌گذاران باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز