خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران:

زیرساخت‌ها و بسترهای فناورانه در ایران ضعیف است/ شرکت‌ها در نمایشگاه‌های مجازی با محدودیت‌‌های تحریم مواجه نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۲۳۱

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران گفت:‌ نمایشگاه‌های مجازی می‌توانند در شرایط محدودیت‌های ناشی از کرونا منشاء اثر و خیر باشد و ارتباط میان تولیدکنندگان، تامین‌کنندگان و توزیع‌کنندگان را برقرار کنند و یکی از شبکه های مهم کنونی در وضع کنونی اقتصاد ایران و سایر کشورهای جهان است.

ابوالفضل روغنی‌ گلپایگانی، رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران در گفت وگو با خبرنگار  ایلنا اظهار کرد:‌ یکی از مسیرهای مهم تبلیغات، بازاریابی و حضور در بازارها، برگزاری نمایشگاه‌ها است که اثر مهی در معرفی محصولات، کالاها، ایجاد ارتباط کلامی و عقد قراردادهای تجاری میان عرضه‌کنندگان و متقاضیان در بازار دارند.

وی با بیان اینکه در همه دنیا نیز از برگزاری نمایشگاه به نحو مطلوب استفاده می‌شود و تولیدکننده، تامین‌کننده و مصرف‌کننده در محلی به نام نمایشگاه یکدیگر را پیدا می‌کنند، تصریح کرد: به طور معمول یکی از کانال‌های ارتباطی مهم حضور در نمایشگاه است اما اکنون به دلیل مشکلات ناشی از کرونا، برگزاری نمایشگاه‌های فیزیکی با محدودیت مواجه شده است و برگزاری اولین نمایشگاه‌ مجازی ایران می‌تواند راهکاری مهم برای ارتباط بین تجار، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان باشد.

روغنی‌گلپایگانی خاطرنشان کرد: مقایسه نمایشگاه‌های مجازی و فیزیکی مانند مقایسهE- BOOK  و کتاب کاغذی است که هرکدام مزایا و ویژگی‌های خود را دارند اما برخی ترجیح می‌دهند که همچنان کتاب کاغذی را ورق بزنند و برخی به دلیل سهولت دسترسی، قابلیت پیاده‌سازی بر روی گوشی موبایل، تبلت یا لپ‌تاپ، حجم کم و فشرده کتاب‌ها و قابلت دسترسی در هر مکان و زمان تمایل دارند تا از E- BOOK استفاده کنند.

وی ادامه داد:‌ سلایق مختلف افراد موجب نمی‌شود تا E- BOOK نقش مهم خود را برای علاقه ‌مندان به مطالعه و کتابخوانی از دست بدهد و این فرصت را به افراد داده است تا گنجینه مهمی از کتاب‌ها را همراه و در اختیار داشته باشند. نمایشگاه مجازی نیز به همین منوال است و ممکن است لذت ارتباط ملموس و رودرو را برای افراد فراهم نکند اما می‌تواند دستاوردهایی که در بحث بازاریابی و جلب مشتری وجود دارد را به دست آورد.

روغنی گلپایگانی عنوان کرد: نخستین نمایشگاه مجازی ایران می‌تواند در شرایط محدودیت‌های ناشی از کرونا منشاء اثر و خیر باشد و ارتباط میان تولیدکنندگان، تامین‌کنندگان و توزیع‌کنندگان را برقرار کنند و یکی از شبکه های مهم کنونی در وضع کنونی اقتصاد ایران و سایر کشورهای جهان است.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این پرسش که سایر کشورها پس از کرونا چه مسیرهایی را برای معرفی و فروش کالا طی کرده‌اند، تصریح کرد:‌ اولین نمایشگاه مجازی درجهان در چین برگزار شده است و پس از آن امارات نمایشگاه‌های مجازی دیگری را برگزار کرد و مخاطبان خاص خود را داشته است. استفاده از رسانه‌های تصویری، فضای مجازی، درگاه‌ها و اپلیکیشن‌های تبلیغاتی، استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی نیزبه کانال ارتباطی میان مخاطبان و تولیدکنندگان کالا و خدمات بدل شده است و مسیرهای خوبی در این زمینه طی شده است که برخی از این راهکارها در ایران نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه اکنون کنفرانس‌های مجازی نیز در حال برگزاری است و بسیاری از این کنفرانس‌ها نیز جنبه بین‌المللی دارد و کشورها نیز در آن حضور جدی دارند، خاطرنشان کرد: تغییرات تکنولوژی و شرایط اقتصادی جهانی ما را وادار کرده است که به این عرصه بپیوندیم و بتوان به نوعی از این امکان و فرصت به وجود آمده استفاده کرد.

زیرساخت‌ها و بسترهای فناورانه در ایران ضعیف است

روغنی گلپایگانی با تاکید براینکه استفاده از ابزارهای فناورانه یکی از مهمترین راهکارها برای جذب و جلب مشتری و کسب سهم از بازار داخلی و خارجی در فضای کنونی است، عنوان کرد:‌ البته ایران در زیرساخت‌ها مشکلاتی دارد و زیرساخت‌ها و بسترهای فناورانه در ایران ضعیف است و باید متناسب با تغییراتی که تولید و تجارت طی می‌کند این زیرساخت‌ها تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ در گذشته برخی از شرکت‌ها با محدودیت‌های ناشی از تحریم امکان مراجعه حضوری در نمایشگاه‌های فیزیکی را نداشتند اما در نخستین نمایشگاه‌ مجازی ایران این محدودیت‌ها وجود ندارد و اکنون فرصتی است که باید از این فرصت به درستی استفاده کرد و در معرفی تکنولوژی‌های تولید و محصولاتی که در داخل کشور تولید می‌شوند، اهتمام ورزید.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران درباره راهکارهای افزایش تاب‌آوری بنگاه‌های اقتصادی برای عبور از بحران کرونا، عنوان کرد:‌ حیات بنگاه‌ها به وجود مشتری است و اگر تولیدکننده نتواند با مشتری ارتباط برقرار کند نمی‌تواند به فرآیند تولید ادامه دهد، بنابراین تبلیغات گسترده، استفاده از رسانه‌های تصویری، استفاده از اپلیکیش‌ها و گجت‌ها می تواند در بازاریابی واحدها موثر باشد و باید از هر فرصتی برای معرفی کالا و محصول استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز