خبرگزاری کار ایران

نوید آقایی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

بازار رمز‌ارزها در کشور می‌تواند به میلیاردها دلار برسد/ از رمز‌ارزهای منطقه‌ای غافل نشویم

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۵۹۹

یک تحلیل‌گر فضای مجازی می‌گوید رمز‌ ارزها واقعیت جهان اقتصادی امروز هستند و عدم شفافیت در مواجه با آن حتما به اعتماد عمومی آسیب می‌زند.

نوید آقایی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا افزود: چه قطعی برق در روزهای گذشته محصول استخراج رمز ارزها باشد یا نه؛ اینکه از یک سو خبر توقیف دستگاه‌های مرتبط با استخراج این ارزها را می‌شنویم و از سوی دیگر اطلاعات درستی از چگونگی فعالیت قانونی در این حوزه منتشر نمی‌شود باعث بدبینی مردم و سردرگمی فعالان این حوزه می‌گردد.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: در سوی دیگر ماجرا هم به ناگاه اعلام می‌شود فعالیت ماینرهای چینی در کشور به دلیل مدیریت مصرف برق موقتا متوقف شده است. معلوم نیست چرا فعالان چینی این کسب و کار اقتصادی دیجیتالی از فعالان ایرانی آن در این آب و خاک دارای اطلاعات بیشتری هستند.

آقایی ادامه داد: رمزارزها حتما فوایدی برای اقتصاد کشور دارد و اگر نظارت و مدیریت صحیحی نسبت به آن صورت بگیرد نه تنها در حوزه ماینینگ بلکه در حوزه ارائه خدمات هم حداقل در منطقه می‌توانیم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشیم. این موضوع می‌تواند به ساخت و رواج رمزارزهای منطقه‌ای هم بینجامد. نباید از این موضوع غافل بشویم.

وی در پایان گفت: نتیجه برخی پژوهش‌ها حاکی از پتانسیل چندین میلیارد دلاری کشور در حوزه رمزارزهاست. از همین رو سیاست‌گذاری و نظارت جدی‌تر بر این حوزه می‌تواند فرصت بزرگی برای کشور باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز