خبرگزاری کار ایران

آذری جهرمی مطرح کرد:

اختصاص اعتبار هزار میلیارد تومانی برای بخش ارتباطات سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۸۱۱

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: براساس زمان‌بندی تا اردیبهشت‌ماه عملیات فیبر نوری در استان سیستان و بلوچستان به مرز قابل قبولی می رسد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی با حضور در جلسه علنی مجلس گفت: استان سیستان و بلوچستان در اتصال به شبکه ملی اطلاعات و استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی پایین تر از تراز ملی است، از همین روی در این دولت حدود 4700 کیلومتر فیبر نوری کشیده شده است.

وی ادامه داد: براساس قوانین؛ روستاهای بالای 20 خانوار کشور باید متصل به شبکه ملی اطلاعات شوند که در این استان همه این روستاها و در همه کشور هنوز این اتفاق نیفتاده است.

آذری جهرمی افزود: بنابراین ما درخواست بودجه یک هزار میلیارد تومانی را برای جبران عقب ماندگی سیستان و بلوچستان داشتیم که در این زمینه مساعدت‌های لازم انجام شد. یکی از چالش‌های پیش روی ما عدم اتصال بخشی از روستاهای منطقه به شبکه برق است که در این راستا عملیات احداث زیرساخت‌های ارتباطی به روش های مختلف این مشکل را مرتفع می کنیم.

این عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: براساس زمان‌بندی تا اردیبهشت‌ماه عملیات فیبر نوری در استان سیستان و بلوچستان به مرز قابل قبولی می رسد.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: پراکندگی روستاهای بالای 20 خانوار استان سیستان و بلوچستان کم‌نظیر است و این باعث ایجاد شرایط خاصی برای ما  شده است. طبق برنامه پیش بینی شده و با وجود مسائلی که شیوع کرونا ایجاد کرده، احداث فیبر نوری و اتصال به شبکه ملی اطلاعات با کمترین مشکل انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز