خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

مردم آجیل شب یلدا را چند بخرند؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۴۵۱

رئیس اتحادیه کشوری‌ آجیل و خشکبار گفت: حدود قیمت هر کیلوگرم آجیل شیرین مختص شب یلدا 120 تا 180 هزار تومان است.

علیرضا ارزانی ممقانی در گفت‌وگو با ایلنا با تاکید بر اینکه شرایط تامین و عرضه آجیل مطلوب است، اظهار کرد: بهبود وضعیت آب و هوایی و کاهش 40 درصدی صادرات موجب شده تامین و عرضه آجیل و خشکبار در بازار داخلی کشور شرایط خوبی داشته باشد.

وی اظهار کرد: هر چند شرایط تامین مطلوب است، اما نمی‌توان قیمت قطعی اعلام کرد.

ارزانی ممقانی دلیل عدم اعلام قیمت قطعی را تنوع در ارقام آجیل و خشکبار در کشور و تفاوت در سطوح کیفی آن‌ها عنوان کرد که قیمت گذاری قطعی برای آن‌ها را مشکل می‌کند.

رئیس اتحادیه کشوری‌ آجیل و خشکبار  کشور تصریح کرد: فقط می‌توان حدود قیمت را درباره این محصولات اعلام کرد که در حال حاضر هر کیلوگرم آجیل چهار مغز با حدود قیمت 190 تا 240 هزار تومان، هر کیلوگرم آجیل شیرین که معمولا مختص شب یلدا است 120 تا 180 هزار تومان عرضه می‌شود.

ارزانی ممقانی درباره قیمت دیگر تنقلات پر مصرف در شب یلدا اظهار کرد: از دیگر آجیل‌های پرمصرف در این شب تخمه آفتابگردان است که قیمت هر کیلوگرم تخمه آفتاب گردان داخلی در بازار از هر کیلوگرم 25 هزار تومان تا 45 هزار تومان متغییر است.

وی همچنین قیمت هر کیلوگرم تخمه آفتاب گردان خارجی را 50 تا 60 هزار تومان اعلام کرد.

ارزانی ممقانی قیمت هر کیلوگرم پسته برای شب یلدا را نیز از 176 هزار تومان تا 245 هزار تومان عنوان کرد.

به گفته رئیس اتحادیه کشوری‌ آجیل و خشکبار؛ اکنون در روزهای رونق بازار و فراونی این محصولات هستیم و این موضوع موجب ایجادرقابت بین عرضه کنندگان می شود.

ارزانی ممقانی پیش بینی کرد: با توجه به رقابتی که در بازار این محصول به وجود آمده است احتمال کاهش قیمت به کمتر از کف قیمت های اعلام شده در برخی از مناطق و استان های کشور وجود داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز