خبرگزاری کار ایران

افتتاح دومین مرز رسمی ایران و پاکستان افتتاح شد/ امکان ترانزیت و واردات از مرز ریمدان فراهم است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۴۲۸

دقایقی پیش، با حضور وزیر راه و شهرسازی کشورمان و وزیر تولیدات دفاعی پاکستان، مرز ریمدان در جنوب سیستان و بلوچستان به صورت رسمی فعال شد.

به گزارش ایلنا، سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک اظهار داشت: صبح امروز با حضور مسئولین رسمی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، مرز ریمدان در شهرستان دشتیاری و در 120 کیلومتری بندر مهم چابهارافتتاح شد.

وی افزود : پس از مرز میرجاوه، مرز "ریمدان"  به عنوان مرز رسمی از امروز فعالیت خود را برای تجارت بین ایران و پاکستان، آغاز می کند که پیش از این مانند" پیشین" ، "کوهک" و "جالق" به صورت بازارچه فعال بود.

سخنگوی گمرک تاکید کرد: تجارت کشورمان با پاکستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در 8ماهه نخست امسال بیش از یک میلیون و738هزارتن کالا به ارزش 708میلیون دلار تبادل تجاری صورت گرفته است که سهم صادرات کالا به پاکستان یک میلیون و 538هزار تن به ارزش 590میلیون دلار بوده و سهم واردات از پاکستان نیز 120هزار تن به ارزش 118 میلیون دلار بوده است.

لطیفی در خصوص مرز رسمی "ریمدان" افزود: با تغییر این مرز از بازارچه به مرز رسمی، امکان انجام تمام رویه های گمرکی فراهم شده است و با انجام رویه های صادرات، واردات، ترانزیت و مسافری از این پس شاهد رونق بیشتر این منطقه از کشورمان خواهیم بود.

لطیفی تصریح کرد: از امروز امکان اختصاص کد گمرکی مستقل برای این مرز فراهم شده است و می توان شاهد افزایش ترانزیت کالا در کنار تنها بندر اقیانوسی کشور بود.

وی افزود: انواع سوخت مایع و گاز، مصالح ساختمانی، میوه و صیفی جات، مواد غذایی، لوازم آشپزخانه، لوازم ارایشی و بهداشتی، خشکبار، سنگ، ظروف، لوازم یدکی ماشین الات و... عمده کالاهای صادراتی کشورمان به پاکستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز