خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد؛

آخرین وضعیت ثبت نام تاکسیداران جزیره کیش در سامانه تاکسی اینترنتی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۷۳۵

هیچ اجباری برای تاکسی‌داران بخش خصوصی در جزیره کیش برای ثبت‌نام در تاکسی اینترنتی وجود ندارد.

 سعیدپورعلی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به فعالیت‌های این معاونت و تاثیر کرونا گفت: خدا را شکر هم اکنون از وضعیت ثبات خوبی برخوردار هستیم و بر اساس شاخص‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا وضعیت جزیره کیش نارنجی بود و امروز وضعیت ما زرد است بر اساس شاخص‌ها اگر ما به ازای هر 50 هزار نفر دو بستری داشته باشیم وضعیت ما زرد می‌شود و ما هم اکنون روزانه کمتر از یک نفر بستری داریم و در دو هفته اخیر این آمار تغییر نکرده است و شاخص ما هم اکنون زرد است.

وی ادامه داد:‌ وضعیت بیمارستان کیش و نقاهتگاه‌ها نیز خوب است و کسانی که نمی‌توانند در قرنطینه خانگی قرار بگیرند در هتل‌ها اسکان می‌شوند و سیاست ما همچنان بیماریابی است و روزانه بین 50 تا 90 تست را انجام می‌دهیم.

پورعلی با اشاره به وضعیت تاکسی‌های جزیره کیش و نارضایتی‌هایی که بعضا برای مسافران و کیشوندان به وجود آمده گفت: باید بپذیریم که گسترش و ورود تاکسی‌های اینترنتی یک امر جهانی است و بسیاری از کشورها از این فناوری استفاده می‌کنند البته همیشه ورود فناوری‌های جدید مخالفانی را در بخش سنتی داشته است و این مساله نیز برای ما قابل پیش بینی بود ولی در ارزیابی‌های ما مشخص شد که تاکسی اینترنتی مزایای بیشتری نسبت به وضعیت سنتی دارد البته باید معایب آن رفع شود. البته نباید تاکسی اینترنتی انحصار ایجاد کند و ما نیز نگرانی‌ای برای مساله نداریم زیرا انحصار ایجاد نمی‌شود.

وی ادامه داد: هیچ اجباری برای تاکسی‌داران بخش خصوصی در جزیره کیش برای ثبت‌نام در تاکسی اینترنتی وجود ندارد برخی از این تاکسی‌ها مجوزشان برای سازمان منطقه آزاد کیش است و در ابتدا برای این تاکسی‌ها الزام شده تا ثبت‌نام کنند و بعد این الزام هم منتفی شد و هم‌اکنون ثبت‌نام در تاکسی اینترنتی اختیاری است و الزامی وجود ندارد و قرار نیست هیچ انحصاری در هیچ بخشی به وجود بیاید همچنین نگرانی‌ نداریم که تاکسی‌های اینترنتی وارد بازار گردشگری بشوند و کسب و کارهای دیگر را دچار آسیب کنند و اگر دامروز بحث حضور تاکسی‌های اینترنتی در جزیره کیش مطرح شده به دلیل انبوه مطالبات مردمی است که معتقدند هم اکنون خدمات خوبی در بخش حمل و نقل دریافت نمی‌کنند.

پورعلی ادامه داد: عدم پاسخگویی به تقاضاهای سفر، پاسخگویی با تاخیر، عدم به‌روزرسانی از جمله مشکلاتی است که مردم در زمینه حمل و نقل در جزیره کیش به ما منتقل کردند و همین مساله باعث شد تا بحث ورود تاکسی اینترنتی مطرح شود و از سوی رسانه‌ ها و مردم با استقبال همراه شد و ما نیاز داشتیم که حمل و نقل جزیره را به‌روزرسانی کنیم.

وی ادامه داد: ما نمی‌گوییم که در بحث فرهنگ شهروندی و فرهنگ ترافیک و حمل و نقل بسیار وضعیت عالی داریم اما وضعیت آنگونه که گفته می‌شود بد است نیز واقعیت ندارد بر اساس آمار نه تنها نرخ تصادفات ما افزایش نداشته بلکه نسبت به سال گذشته بر اساس آنچه راهنمایی رانندگی اعلام کرده 9 درصد کاهش داشته است لذا ما باید بحث نظارت و آموزش را باهم پیگیری کنیم.

پورعلی با اشاره به برخی درگیری‌هایی که بین تعدادی از مسافران و رانندگان وسایل حمل و نقل در جزیره کیش به وجود آمده افزود: من نمی‌خواهم منکر این اتفاقات بشوم اما می‌خواهم بگویم که باید با حوادث به صورت آماری برخورد کرد و چند نمونه را به همه بخش‌ها تعمیم نداد. ما امسال فقط دو مورد منجر به فوت داشتیم و در سال گذشته نیز دو مورد منجر به فوت داشتیم و این مساله نشان می‌دهد که افزایشی نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه در جزیره کیش رفتارهای قانونمند نهادینه شده است اما باید نگران ناهنجاری‌ها نیز بود افزود: در این میان برخی اتفاقات که بعضا استثنا نیز هست برای فضای رسانه‌ای و مجازی جذاب است و تبدیل به خبر می‌شود در حالی که همین اتفاقات اگر مثلا در شهرهایی همچون تهران رخ بدهد به عنوان خبر با آن برخورد نمی‌شود و البته این نگاه کاملا درست است زیرا کیش از لحاظ فرهنگ ترافیکی و شهروندی درکشور یک استثنا است.

وی ادامه داد: تا 10 آذر رانندگان تاکسی فرصت دارند تا در سامانه تاکسی اینترنتی ثبت‌نام کنند و بعد از 10 آذر ماشین‌های شخصی بر اساس شرایطی که سازمان منطقه آزاد کیش اعلام می‌کند می‌توانند ثبت‌نام کنند. هدف ما این است که فضای رقابتی ایجاد شود تا در این فضای رقابتی مردم خدمات بهتری دریافت کنند و این فضا باعث خلاقیت و نوآوری می‌شود. البته اسنپ باید در راستای اساسنامه و با هماهنگی سازمان منطقه آزاد کیش فعالیت کند.
آخرین وضعیت ثبت نام تاکسیداران جزیره کیش در سامانه تاکسی اینترنتی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز