خبرگزاری کار ایران

اجماع اوپک‌پلاس بر سر تسهیل ۵۰۰ هزار بشکه‌ای توافق کاهش تولید در ژانویه ۲۰۲۱

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۳۱۸

دوازدهمین نشست وزارتی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک با توافق‌نظر بر سر تسهیل روزانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای توافق کاهش تولید برای ژانویه ۲۰۲۱ پایان یافت.

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، ۲۳ کشور عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) امروز (پنجشنبه، ۱۳ آذرماه) در دوازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی ائتلاف اوپک پلاس از طریق ویدئوکنفرانس، بر سر افزایش تولید روزانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای برای ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی به اجماع رسیدند و تصمیم گرفتند برای تعیین مقدار تسهیل کاهش تولید (افزایش تولید) در ماه‌های آینده، هر ماه بر اساس شرایط بازارهای جهانی نفت نشست برگزار کنند.

بر این اساس، کاهش تولید روزانه تولیدکنندگان عضو ائتلاف اوپک پلاس از رقم ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در ماه ژانویه ۲۰۲۱ با افزایش روزانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای در ژانویه ۲۰۲۱ به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد، اعضا همچنین تأکید کردند که این روند تا زمانی که مجموع تسهیل کاهش تولید (افزایش تولید) به روزانه ٢ میلیون بشکه برسد، ادامه خواهد داشت.

در عین حال کشورهایی که تاکنون به تعهد خود پایبندی ضعیفی داشته‌اند تا ماه مارس سال ۲۰۲۱ میلادی برای جبران فرصت خواهند داشت.

کشورهای عضو اوپک و متحدانش در ماه دسامبر امسال همچنان به توافق کاهش تولید روزانه ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز پایبند خواهند بود.

بر این اساس، ایران، ونزوئلا و لیبی نیز همچنان از هرگونه کاهش تولید مستثنا هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز