خبرگزاری کار ایران

توجه ویژه دولت به توسعه صنعت برق در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۲۹۵

مدیرعامل توانیر در آئین افتتاح 9 پروژه صنعت برق خوزستان، با بیان اینکه برق در این استان نقش بسیار حیاتی‌تری در زندگی مردم ایفا می‌کند، گفت: در این راستا دولت توجه ویژه‌ای به توسعه صنعت برق در استان خوزستان دارد.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "محمدحسن متولی‌زاده" روز پنجشنبه در آئین افتتاح 9 پروژه صنعت برق خوزستان که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری برگزار شد، افزود: از سال 92 تاکنون علاوه بر بهره برداری از چندین نیروگاه بزرگ با ظرفیت بیش از 1800 مگاوات بالغ بر 61 هزار میلیارد ریال در شبکه‌های انتقال و توزیع استان سرمایه‌گذاری شده است.

متولی‌زاده افزود: امروز هم با دستور رییس جمهوری  9 پروژه بزرگ در هفت شهرستان خوزستان شامل پست‌ها و خطوط توزیع و نیروگاه تولید پراکنده حرارتی، خورشیدی و برق آبی کوچک با مجموع سرمایه گذاری 11 هزار میلیارد ریال بهره برداری شد.

مدیرعامل توانیر بیان کرد: بیش از 80 درصد سرمایه گذاری انجام شده برای اجرای این طرح ها از سوی بخش خصوصی انجام شده است.

وی در ادامه به بیان چند شاخص که موجب افزایش بهره وری و کیفیت صنعت برق خوزستان شده پرداخت و گفت: از سال 92 تاکنون بیش از 430 هزار مشترک جدید در استان خوزستان برق‌دار شدند و بیش از 25 درصد تعداد مشترکان این استان افزایش پیدا کرده است.

متولی‌زاده اظهار کرد: از سال 92 تاکنون با سرمایه گذاری انجام شده تلفات برق در استان خوزستان بیش از 50 درصد کاهش یافته که سهم بسیار موثری در کاهش تلفات برق در شبکه سراسری کشور داشته است.

مدیرعامل شرکت توانیر در ادامه افزود: با سرمایه گذاری و اقدامات انجام شده برای مقاوم سازی شبکه‌های برق خوزستان در مقابل ریزگردها خوشبختانه پایداری و کیفیت برق به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در راستای سیاست‌های دولت، خدمات غیرحصوری در استان کامل شده و مردم استان برای دریافت خدمات نیاز به مراجعه به ادارات ندارند.

متولی‌زاده در پاسخ به سئوال رییس جمهوری در خصوص بارندگی‌های کم و گرد و غبار و قطعی برق در سال‌های گذشته در خوزستان گفت: اقدامات بسیار موثری در این زمینه انجام شد و اولین اقدام در این راستا توسعه ناوگان شست و شوی تجهیزات برق بود.

متولی زاده ادامه داد: قبلا 2 دستگاه شست و شوی تجهیزات برق در خوزستان در زمان حادثه فعال بود، اما امروز تعداد آنها به 47 دستگاه فعال افزایش یافته است و بزرگترین ناوگان شست و شوی تجهیزات برقی در استان خوزستان وجود دارد.

وی تصریح کرد: حجم عایق بندی و تجهیزات شبکه برق بیش از 700 درصد افزایش پیدا کرده است، همچنین احداث شبکه‌های عایق گازی که در مقابل ریزگردها مقاوم هستند توسعه بسیار زیادی در استان خوزستان داشته است.

وی اظهار داشت: بیش از 7700 کیلومتر از شبکه‌های هوایی به کابل‌های خودنگهدار تبدیل شده اند و این اقدام‌ها منجر به کاهش 80 درصدی خاموشی در استان خوزستان شده است.

پنج نیروگاه مقیاس کوچک و تجدیدپذیر در شهرهای اهواز، اندیمشک، شوش و آغاجری به ظرفیت 61 مگاوات و چهار پروژه خط انتقال و شبکه فوق توزیع برق امروز با حضور رییس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز