خبرگزاری کار ایران

چشم جهان به تصمیم امروز اوپک است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۸۲۳

رئیس دوره‌ای اوپک گفت: امروز بحث‌های مهمی در نشست اوپک داریم و همه توجه جهان به اوپک است که چه تصمیمی اتخاذ می‌شود.

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، عبدالمجید عطار، وزیر انرژی الجزایر و رئیس دوره‌ای اوپک امروز (دوشنبه، ۱۰ آذرماه) در افتتاحیه یکصد و هشتادمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که به صورت ویدئوکنفرانس در حال برگزاری است، گفت: سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا، سالی پر از چالش بوده است و اقتصاد جهان در رکود شدیدی به‌سر می‌برد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تقاضا در سال آینده نیز همچنان روند نزولی داشته باشد، افزود: این رقم ۹ میلیون بشکه اعلام شده است.

عطار گفت: شرایط به همین شکل در سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد یافت، اما انتهای مسیر روشن خواهد بود و اقتصاد جهانی حدود ۴.۳ درصد در این سال رشد می‌کند.

وی با بیان اینکه اوپک در طول ۶۰ سال فعالیت خود فراز و فرود زیادی را پشت سر گذاشته و همچنان با حمایت متحدانش از بازار حمایت می‌کند، افزود: کسی پیش‌بینی نمی‌کرد این همکاری چهار سال طول بکشد.

یکصد و هشتادمین نشست اوپک در شرایطی برگزار می‌شود که اعضای کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک – غیراوپک (JMMC) در نشست شامگاه یکشنبه (نهم آذرماه) نتوانستند درباره سیاست‌های تولید اوپک پلاس به اجماع برسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز