خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان:

محورهای استان خوزستان سالم هستند / آغاز اسکان آسیب دیدگان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۷۳۱

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: بارش های شدید این چند روز در استان تلفات جانی به همراه نداشته و بیشترین مشکل آبگرفتگی در سه منطقه استان بوده است.

به گزارش ایلنا،‌ رضا رضایی درخصوص آخرین وضعیت سیل در استان اظهار داشت: بعد از بارش های شدید این چند روز در شهرهای اهواز، بندر امام و کوت عبدالله شاهد آب گرفتگی و ورود آن به خانه ها هستیم که مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به سدهای زیاد موجود در استان شاهد سیلاب یا طغیان نبودیم و آب پشت سدها کنترل شد اما آبگرفتگی معابر در برخی مناطق اهواز، کوت عبدالله و بندر امام امکان تردد را از مردم گرفته و حتی در زیرگذرها نیز آب جمع شده بود.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات دفع آب های سطحی در اهواز و کوت عبدالله اظهار داشت: اهواز و کوت عبدالله سیستم دفع آب های سطحی را ندارند.در اهواز این مساله با فاضلاب مشترک است و چون قدیمی بوده و همراه با رشد شهر توسعه پیدا نکرده با یک بارندگی چنین اتفاقاتی را شاهد هستیم که با باران بیش از ۴۰ میلی متر آب اینگونه بالا می آید و با جمع شدن به شکل سیل وارد خانه ها می شود.

وی ادامه داد: در کوت عبدالله هم سیستم فاضلاب وجود ندارد چون خانه ها در این منطقه با توجه به قرار گرفتن در تالاب به هیچ عنوان تحت ضوابط شهری و معماری ساخته نشده است. به همین خاطر و با توجه به قرار گرفتن این خانه ها در تالاب و با توجه به ساخته شدن در حوزه های آبریز با بارش باران، آب ها به این منطقه جاری می شود و مشکلاتی را به وجود می آورد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان درخصوص اقدامات انجام گرفته برای حل این معضل در این مناطق تصریح کرد: بعد از این اتفاق بلافاصله ستاد بحران استان مصوباتی داشت و دستگاه های اجرایی در حال جمع آوری آب های سطحی جمع شده در این مناطق هستند.

وی ادامه داد: نیروهای جهادی هم به کمک مردم آمده اند و در کنار دیگر دستگاه ها در حال کمک به آسیب دیدگان و برای جمع کردن وسایل و یا اسکان دادن عزیزانی هستند که منازل شان آسیب دیده است.

رضایی در پایان با اشاره به اینکه این بارش ها تلفات جانی به همراه نداشته است، گفت: خوشبختانه تردد در کلیه محورهای استان برقرار بوده است و آسیبی به آن ها وارد نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز