خبرگزاری کار ایران

افزایش ۳۵ درصدی صادرات از گمرک جلفا طی ۸ ماهه سال ۹۹

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۵۶۵

سرپرست اداره کل گمرک جلفا با بیان این خبر از افزایش ۳۵ درصدی صادرات از گمرک جلفا با توجه به وضعیت بحرانی و اختلافات مرزی بین دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان و همچنین وجود محدودیت‌های کرونایی خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد خلیلی گفت : صادرات گمرک جلفا در هشت ماهه نخست سالجاری ۱۰۹هزارتن به ارزش ۲۰۹ میلیون دلار به مقصد کشور های ارمنستان _آذربایجان _اوراسیا _عراق بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۳٪و از لحاظ ارزش ۳۵٪ افزایش داشته است.

خلیلی افزود:  عمده اقلام صادراتی از این گمرک شامل سبزی،مواد غذایی مواد پتروشیمی ،فراورده های نفتی و مصنوعات پلاستکی و....میباشد که با عنایت به محدودیت های کرونایی و بروز اختلافات مرزی بین آذربایجان و ارمنستان افزایش سی و پنج درصدی در نوع خود بی نظیر میباشد.

خلیلی ، درآمد عمومی این اداره کل راطی این  هشت ماهه ۱۹۵میلیارد تومان عنوان کرد که نسبت به  مدت مشابه سال قبل، ۷درصد افزایش داشته است.  وی افزود :۱۱۵میلیارد تومان از مالیات بر ارزش افزوده و ۱۰ میلیارد تومان از درآمد استان وصول گردیده است که در مقایسه با مدت مشابه ۲۷۹ درصد رشد داشته است.

سرپرست اداره گمرک جلفا در خصوص قاچاق ونقش پرسنل گمرک جلفا در جلوگیری از این پدیده شوم خاطر نشان کرد که در طی هشت ماهه سالجاری تعداد ۲۹فقره پرونده قضایی به ارزش۸۹ میلیارد تومان تشکیل گردیده و به مراجع قضایی ارجاع شده است که در  مقایسه با مدت مشابه از نظر تعداد پرونده ۳۱۴ درصد و از نظر ارزش ۸۹٪ افزایش داشته است.

وی افزود: میزان واردات  در این مدت از اداره کل گمرک جلفا چیزی بالغ ۱۴۵هزار تن به ارزش ۳۰۵ میلیون و ۲۶۴هزار دلار بود .

همچنین ترانزیت مبدا گمرک جلفا در ۸ ماهه نخست سالجاری ۲۱۷ هزارتن به ارزش ۳۳۳میلیون و ۶۲هزار دلار میباشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز