خبرگزاری کار ایران

خالقی در نشست پویش پاسداری میراث فرهنگی و طبیعی اصفهان:

می‌خواهم نماینده سازمان‌های غیردولتی در مجلس باشم/ مشکلات زیست محیطی باید از سوی نمایندگان مجلس بیان شود

asdasd
کد خبر : ۳۵۰۲۴۵

کاندیدای لیست امید اصفهان گفت: اگر به مجلس راه پیدا کنم تلاش خواهم کرد پارلمان سازمان‌های غیردولتی در کشور ایجاد شود.

به گزارش ایلنا، نشست خبری مینو خالقی کاندیدای مورد حمایت پویش پاسداری میراث فرهنگی و  طبیعی در شهر اصفهان با حضور جمعی از کوشندگان محیط زیست اصفهان در محل ستاد پویش پاسداری میراث فرهنگی و طبیعی برگزار شد.

مینو خالقی کاندیدای لیست امید اصفهان که خود برآمده از سازمان‌های غیردولتی زیست محیطی است در بخشی از صحبت های خود با اشاره به سابقه خود گفت: من نماینده ای برآمده از سازمان‌های غیردولتی هستم و تلاش می کنم زبان گویای این گروه ها در مجلس باشم.

وی ضمن اشاره به برخی از مشکلات محیط زیستی شهر اصفهان از عدم مشورت پذیری نمایندگان مجلس از سازمانهای غیردولتی انتقاد کرد و گفت: اگر به مجلس راه پیدا کنم تلاش خواهم کرد پارلمان سازمان‌های غیردولتی در کشور ایجاد شود.

خالقی گفت: عدم بیان مطالبات زیست محیطی از سوی نمایندگان مجلس باعث به وجود آمدن کمپین‌ها می شود، این در حالیست که مطالبات به جای طرح در کمپین ها باید از سوی نمایندگان مردم و از تریبون مجلس بیان شود.

انتخابی: اولویت نخست شهر اصفهان زاینده رود است!
حشمت الله انتخابی، کوشنده قدیمی محیط زیست اصفهان یکی دیگر از سخنرانان این جلسه بود که گفت: در دوران پسا برجام جهت دهی اقتصادی ما باید به سمت گردشگری برود.

انتخابی افزود: اولویت نخست شهر اصفهان زاینده رود است، اولویت دوم آلودگی هوا و اولویت سوم ایجاد درآمد از طریق اشتغال است.

انتخابی گفت: در سال‌های گذشته برخی از نمایندگان با استدلال اینکه گسترش توریسم باعث تهاجم فرهنگی می شود، شهر را به کام صنایع و آلودگی های به وجود آمده از طریق صنایع کشاندند، در صورتی‌که شهر فرهنگی اصفهان شهر صنایع سنگین نیست.

ضرغام: به نمایندگانی نیاز داریم که اعتقاد واقعی به حفظ محیط زیست داشته باشند
شهرزاد ضرغام، از دیگر کوشندگان محیط زیستی حاضر در جلسه گفت: کوشندگان مدنی و محیط زیستی باید به عنوان ترویجگر توسعه پایدار در فرایند انتخابات مشارکت داشته باشند تا نمایندگانی راهی مجلس شوند که ضمن تسلط بر علم حقوق، سابقه و دانش محیط زیستی داشته باشند تا بتوانند با تصویب قوانین بر روند پیشرفت جامعه اثرگذار باشند. 

ضرغام افزود: البته پس از انتخاب کوشندگان اجتماعی در مقام مطالبه گری از نمایندگان بر خواهند آمد و از آنها می خواهند بر حفظ محیط زیست و توسعه پایدار وفادار باشند. 

جزینی: ضعف قانون و فرهنگ بزرگترین مشکل محیط زیست ماست
آرش جزینی، کوشنده محیط زیستی شاغل در بخش صنعت ضمن اشاره به مشکلاتی که توسعه ناپایدار صنایع متوجه شهر اصفهان کرده است، ضعف قانون و ضعف فرهنگ را بزرگترین عامل ایجاد مشکلات محیط زیستی عنوان کرد.

جزینی گفت: اگر محیط زیست هنوز به عنوان اولویت نخست مردم مطرح نشده و اهمیت زیادی برای آنها ندارد تقصیر من به عنوان فعال محیط زیست است که نتوانسته ام این حساسیت را برای مردم ایجاد کنم.

جزینی افزود: 30 سال پیش قانون عدم ایجاد صنایع از شعاع 50 کیلومتری شهرهای بزرگ تصویب شده است اما هنوز بعد از سه دهه نتوانسته ایم آن قانون را بطور کامل ایجاد کنیم، ضمن اینکه شرایط امروز شهرها با آن روز تفاوت دارد و مشکلات، آسیب ها و آلودگی های محیط زیست چند برابر شده است.

وی ضمن اشاره به ضعف و ناتوانی قانون در برخورد موثر با واحدهای آلوده کننده محیط زیست خواهان تصویب قوانین موثر برای برخورد با جرایم زیست محیطی شد.

سلیمی: نمایندگانی می خواهیم که نماینده همه زیستمندان ایران باشند
سپهر سلیمی، کوشنده محیط زیست و فعال حقوق حیوانات آخرین سخنران این جلسه بود که با اشاره به اعتراضاتی که چند روز گذشته نسبت به حیوان آزاری در برخی شهرهای بزرگ انجام شده است آن‌ را نشانه اثرگذاری فعالیت های اجتماعی دانست و گفت این نشان از آن دارد هر حرکت مستمر اجتماعی روزی به ثمر خواهد نشست و بر همین اساس همه ما امیدواریم روزی اکثریت مجلس ما در دست حامیان محیط زیست باشد.

سلیمی ضمن اشاره به آمار نابودی حیات وحش، تصویب قوانین حمایت از حیوانات و حیات وحش را یکی از خواسته های جدی از مجلس آینده عنوان کرد و گفت: باید تعداد اسلحه های شکاری موجود در کشور کم شود و مجلس و دولت باید تدبیری برای جمع آوری آنها بیندیشند.

سپهر سلیمی در پایان گفت: ما نمایندگانی می‌خواهیم که علاوه بر دموکراسی به «بیو دموکراسی» هم معتقد باشند و همه زیستمندان این سرزمین را صاحب حق برابر برای زیست در ایران بدانند. نمایندگانی می خواهیم که علاوه بر مردم، نماینده یوزپلنگ ها، خرس ها، درختان، تالاب ها و همه زیستمندان این سرزمین باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز